a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2012. február 8., szerda

Melegítő, kalóriadús ebéd....


Kolbászos korhelyleves



Elkészítési módja itt található



Chili con carne szerintem, azaz Zsanuária módra



Elkészítése itt található


Mindkettő jó melengető, dús ebéd, friss puha kenyérrel, ebben a hidegben különösen jól jön és nagyon finom.


10 megjegyzés:

  1. Mindkettő nagyon finom étel, hirtelen nem is tudnék választani...Talán a levest... :o)))

    VálaszTörlés
  2. Jaj de jólesne most egy ilyen kalóriadús ebéd vacsorára!! Valamikor megejtek egy kiadós bűnös meleg vacsorát a családnak! Öröm nézni! :)

    VálaszTörlés
  3. Krisztina én sem tudtam választani, annyira szeretem mindkettőt és olyan finom volt, nem is egymás után ettük, hanem egy-két órás különbséggel, mert azért kiadós mindegyik, de melegít is:-)))

    Barbikám néha muszáj egy-két ilyet is összedobni, amikor nem számít az a pár deka ami feljön, majd legközelebb meg lemegy, de ilyen hidegben nem lehet könnyűt enni, mert 5 perc múlva éhes vagy, több kell a szervezetnek is:-)))))

    VálaszTörlés
  4. Hú, a korhely levesről jutott eszembe, milyen régen csináltam székelykáposztát... Holnap lehet hogy főzök is egy nagy fazékkal! :) Vagy savanyú répát. Az is régen volt... Másodiknak meg jöhet egy egyszerű diós vagy mákos metélt. Köszi az inspirációt Anikó, olyan bajban vagyok mindig hogy mit főzzek! Mondom én, a gasztroblogíró. :)) De hát így van ez. :)

    VálaszTörlés
  5. Én sem tudom soha mit főzzek, most is azért csináltam mindkettőt, hogy nyugodtan lekvározhassak.
    Most, hogy kész vagyok, mégegyszer főzök egy kocsonyát idén.Ebben a hidegben jó lesz.
    A te menüd se lesz rossz, mindet szeretem ebben a sorrendben, ahogy írod.
    Egy hete volt nálunk székelykáposzta,minden héten valami káposztás dolognak lennie kell,
    imádom:-)))))

    VálaszTörlés
  6. De jó említed a kocsonyát. Én is sort kerítek rá valamikor.
    Idén még csak karácsonyra főztem. Vagyis az idei télen, mert az már tavaly volt...
    Végül erdélyi lucskoskáposztát főzök, sok csomborral. Épp most pötyög a tűzhelyen. Volt itthon egy jó nagy fej káposztám.
    Holnap csak tésztát kell főzni, vagy sütök egy diós kalácsot, majd meglátom.
    A kocsonyával fölpiszkáltál. :)
    (Mert karácsonykor megint húsevés volt, nekem is. Annyit kellett főznöm-sütnöm, hogy magamnak már nem volt kedvem külön. Se kedvem, se enerhiám, se időm nem volt rá. Aztán megint így maradtam. Nem jön össze ez a vega módi nekem úgy tűnik...)

    VálaszTörlés
  7. Juj a lucskos káposzta is nagy kedvenc nálunk,én kevés füstölthús levével főzöm, oldalas darabokkal és füstölthús darabokkal, tejfölösen, sok kaporral:-))))
    A töltöttkáposztába teszem a sok csombort:-)))
    Tegnap megfőztem a kocsonyát,10 tányér lett, most az előbb reggeliztem belőle, finom lett, nálam is ezen a télen ez a második, egyben utolsó:-))))
    Figyelj, szerintem akkor is nagyon jót teszel a szervezetednek, ha időnként nem eszel húst, addig is kitisztul, megpihen az emésztőrendszer, igazi vega életmódhoz a környezetednek is annak kéne lennie, mert tényleg nem lehet mindig 100 felé főzni meg energiával, idővel bírni, meg nézni, hogy a többiek hogy eszik a finom főztödet. Úgyhogy ezen ne keseregj:-)))))
    Főzd csak meg a kocsonyát ebben a hidegben isteni egy kaja jó forró boros teával:-))))

    VálaszTörlés
  8. Nagyon guszta lett a kocsonyád! :) Párom két hét múlva itthon lesz 4-5 napokat egyfolytában, szóval akkorra beidőzítem én is. :)
    Igen, sajnos egy új életmód sok energiát, időt kíván. És támogató környezetet. No de sebaj, azért a nagyböjtöt igyekszem végigcsinálni. Bár lehet hogy a kocsonyát előbbre kéne hoznom? Nem is tudom, idén mikor kezdődik a böjt...

    VálaszTörlés
  9. És nagyon finom lett, általában a sózással van gondom, nem merem nagyon sózni, mert akkor nem alszik meg, de most simán belezuttyantottam a 2 evőkanálnyit és ezzel pont jó az íze.
    Máskor 1,5-el raktam és úgy sótlan. Van egy 13 liter körüli nagy fazekam, abban főzőm, az pont tele van és így kb 10 tányérral van,5 köröm és egy nagy csülök valamint fél kg sovány comb a gyerekek miatt, 3 fej foki, egy kis maréknyi szemes bors és egy hegyes erős paprika, 2 ek. só. Más semmi. Tálaláskor erős pista, mert imádjuk csípősen, volt hogy tettem hozzá bőrtekercset is, de attól keményebb lett a lé,vághatóbb, de mi úgy szeretjük, ha kicsit rezgősebb, gyöngébb a lé, úgy hívom "gyöngy szerű":-)))
    Figyelj, biztosan támogat a férjed ebben, de ha őneki külön kell főznöd, mert ő nem akar vega lenni, akkor már repedés van a rendszeren, akkor már annak aki vega szeretne teljesen lenni, már nem könnyű, már óhatatlan ott van az orra előtt mindig a húsos ételek tömkelege, jön egy ünnep, család, barátok és persze, hogy nincs energia külön kosztra, pláne nem hogy az is változatos legyen.
    A böjtöt ha betartod, rendben lesz a szervezeted, utána meg arra figyelj, hogy kevesebb húst egyél. Ezt csinálom én is, nálunk mindenki húsimádó, biztosan nem tudnék én sem tartani semmi különutas megoldást, arra törekszem, hogy a lehető legkevesebb húst egyem, ha már így van:-))))Jó szeretem a húst én is, de próbálok nagyon mértékkel:-)))

    VálaszTörlés
  10. Most tudtam meg február 21-vel indul a böjt idén:-)))))

    VálaszTörlés