a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2012. április 19., csütörtök

Túrós-lekváros piskóta



Tegnap a spenótleves utánra sütöttem, másodiknak, egy kis semmiség, de finom.
Mónika Torkos kuckó című blogján láttam meg, gyorsan meg is sütöttem, mindenkinek nagyon ízlett.

8 tojásfehérje kemény habbá verve,
8 ek. cukorral, majd a
8 tojássárgáját egyenként hozzákevertem, és
4 ek. étolajat is. Végül
8 ek. lisztet már csak úgy, egy fakanállal lazán belekevertem.

vajazott, lisztezett tepsibe töltöttem a massza felét, majd erre

1/2 kg túró
egy marék mazsola és
1 db citrom reszelt héjának keverékét rámorzsoltam a tepsiben lévő masszára egyenletesen, erre még

több ek.-nyi sárgabaracklekvárt is rácsorgattam, rápötyögtettem szintén egyenletesen, majd

az egészet beborítottam a massza másik felével.

Előmelegített sütőben, közepes tűznél tűpróbáig sütöttem.
Különösen a közepénél érdekes, hogy viszonylag szárazon jöjjön ki a villa.
Tepsiben hagytam kihűlni, majd felkockázva tálra tettem és porcukroztam.

Egyszerű, gyors süti és nagyon finom, érdemes többször is megsütni.
Vasárnap délután is megfelelő édesség.



5 megjegyzés:

  1. Ezt nekem is érdemes megsütni!!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehet ez a sütemény! Guszta! Aránylag könnyen elkészíthető így hogy túró és lekvár is van benne nem ismerem!

    VálaszTörlés
  3. Jaj de jóóó! Az ilyen sütiket még viszonylag lehet diétásan is sütni, és bármikor megenném, mert olyan finomak tejjel, teával. Ötletet elraktározom az agyamban! :)
    Ha tudnád, hogy ma olyan édesség éhség tört rám, hogy kikevertem tojássárgáját porcukorral, de az is kevés volt! :)))

    VálaszTörlés
  4. Vicuska, Éva nagyon finom lett, érdemes megsütni, én sem ismertem ilyet eddig, de tényleg jó:-)))

    Barbikám süsd csak meg, cukor helyett édesítővel, a tészta könnyű kis piskóta, igazán könnyű és finom, néha muszáj valami ilyet enni, a cukros tojássárgáját én is szeretem nagyon.
    Már -8 kg fogyásnál tartok, szép lassan de haladok, azért időnként eszem ezt azt, mint látod, mert kell és mert muszáj, sanyargatást semmiképp nem akarok:-))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 8 kiló!!! Akkor Te sokkal ügyesebb vagy, én nem fogytam semmit, bénázok rendesen. Most elkezdtem mozogni, remélem az majd segítségemre lesz!! :)

      Törlés