a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2012. május 31., csütörtök

Most készítsetek nyári káposztasalátát...sült pecsenyekacsához



Nekem ez ételszerelem.




Saláta:
1 kisebb fej új káposzta
1db vöröshagyma, először félbe majd szálasra vágva
1 tk. egész kömény
1-2 tk. őrölt kömény
víz, ecet, cukor

Sült:

1 db pecsenyekacsa
só, bors, majoranna
Köret:

1 kg parázsburgonya


Először a salátát készítettem.
Ez most a nyári variáció:
A káposztát, persze a megfelelő tisztítás után egy éles késsel nagyon vékony csíkokra metéltem, a vöröshagymát szintén, egy nagy tálba raktam, sóztam, rászórtam a köményeket is.
Végül elkészítettem a cukros, ecetes, salátalevet, ami nálam 3-4 dl víz, csip.só, 4 ek. cukor, 4 ek. ecet keveréke, mert nekem fontos, hogy édes is és ecetes is egyszerre legyen, majd ráöntöttem a káposztára. Jól elkevertem, letakarva ment a hűtőbe, hogy az ízek jól összeérjenek.
A téli is így készül: csak akkor a cukros-ecetes levet felforralom és leforrázom vele a káposztát, amíg hűl addig is érik össze. Nekem ez az egyik legkedvencebb salátám, télen is nyáron is.
Kilószámra tudnám enni, csak magában is.

A parázskrumplit, mivel nagyon apró és sok, nem állok oda ledörzsizni, mert minden hajam szála kihullana, mire végeznék, hanem odatettem annyi sós vízben amennyi ellepte és felforrás után 10 percig előfőztem, mikor kicsit meghűlt, lehúzogattam a héját, na ez is elég volt éppen, egyenként.
Majd ment a kacsa mellé, mikor azt kezdtem pirítani.

A kacsát tisztítás után jól besóztam, borsoztam, majorannáztam kívül-belül, majd a kacsasütőmben elhelyezve, aláöntve 1-1,5 dl vizet, lefedve, először puhára pároltam /ez kb.1 óra/, majd utána fedőt levéve a krumplikat mellé téve piros ropogósra sütöttem. Ha esetleg kevés lenne a saját zsiradéka, menet közben 1 ek. kacsa vagy libazsírt lehet rá kenegetni.
Egy pecsenyekacsa szerintem kétemberes, vagyis csak két ember lakik jól vele, mert összesül.
De az a két ember az nagyon.
A sült kacsánál vagy libánál nem ismerek ízesebb, aromásabb baromfit, egyszerűen imádom, sokszor is készítem, szeretem leszopogatni a csontjait, elropogtatni a hersegősre, aranybarnára sült bőrét.
Ebéd után, jóllakottan, döbrögi módon pöffeszkedve elnyúlni egy kényelmes fotelben, ilyenkor a világgal tökéletes elégedettségben és harmóniában.

A kacsa aprólékából meg felkockázott sertéscomból, meg egy velős csontból,  no meg egy másik fej új káposztából olyan kapros, lucskos káposztalevest !!!  rittyentettem hogy ihaj.
Azt majd később mutatom meg.





7 megjegyzés:

  1. Hű Anikó ez nagyon gusztusos ( mint mindig!) A káposztasalátát ugyanígy készítem.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta! Pár napig nem kívántam húsos ételt, de ahogy nézem most lehet hogy megtudnám enni ezzel a finom káposztasalátáddal!

    VálaszTörlés
  3. Istenem, micsoda menü... Olyan érzékletesen írtad le, hogy egyszerűen csurog a nyálam korán reggel :-DDD

    Így, ahogy van, imádom minden alkatrészét!!!

    VálaszTörlés
  4. Nem hogy ilyen szép szárnyassal, de még magában is szívesen ropogtatom. Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  5. Lányok, aranyosak vagytok nagyon:-))))
    Mi is ki voltunk éhezve a férjemmel több napi hústalan étkezés után, hétvégén se ettünk húst, levesek voltak, kenyérlángos, rengeteg saláta, görög sali, reteksaláta, főzelékek, tükörtojással stb. jók voltak, csak eltűntek a képeim, fogalmam nincs hová, mérgemben előkaptam a kacsát asszem szerdán sütöttem meg, olyan jót ettünk, a káposztasaláta pedig a kedvencem, különösen az új káposztából, de télen is vödörszám tudom enni, és hát látom nem vagyunk egyedül ezzel:-)))))

    VálaszTörlés
  6. Jaj, de jó, hogy feltetted, mert pontosan ezt tervezem holnapra a sült csülökhöz. :)
    A kacsasült is pompázatos.

    VálaszTörlés
  7. Petra csináld meg , ha szeretitek a káposztát, hát ezt nagyon fogjátok, mert finom, a sült csülökhöz egyenesen szuper lesz:-))))
    Nem is rossz ötlet holnapra ebédre, nekem is van egy csülköm:-))))

    VálaszTörlés