a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2012. június 12., kedd

Velencei csirkés metélt - Nigella után szabadon



Jó kis tésztaétel, talán még  Nigella első sorozatában volt látható, tehát elég régi.
Állítólag az olasz nagymamája készítette ilyen formán.
Ő úgy készítette, hogy egy egész grillcsirkét megfelelően fűszerezve ropogósra sütött a sütőben, kicsit hagyta hűlni majd szétszedte, lecsontozta és úgy keverte a fokhagymás, kakukkfüves tésztához, persze a csirke isteni szaftjával együtt.
Készítettem így én is, amikor az egész családnak kell.
A ropogósra sült jó fűszeres bőrdarabok különösen nagyon ízletesek, ami bőr meg nem tudott úgy megsülni azt Falatka kapja meg.
Kettőnknek a férjemmel bőven elég amikor másnapos hideg maradék van, amit már senki nem akar megenni csak úgy magában, na ilyenkor jöhet ez az étel. Zöldsalátával isteni.
Természetesen az egyszerűsége és a gyors elkészítési módja fogott meg, mivel a család is megszerette így évek óta rendszeresen készítem.
Elkészítése:

2 főre:

25 dkg széles metélt
1/2 db sült csirkemell, kis kockákra vágva vagy kis darabokra tépkedve /most ez maradt meg/
természetesen a sült csirke egészben is jó, vagy bármelyik maradék része, minden esetben a hús a csontokról leszedve, falatnyi darabokra vágva
1 ek kakukkfű /szárított/
3-4 gerezd fokhagyma, lapkákra vágva
olaj, só


Bő, sós, forró vízben kifőzöm a tésztát.
Kevés olajon a fokhagymát kissé megdinsztelem, majd rögtön rászórom a kakukkfüvet, átforgatom, megy bele a csirkemaradék és végül a leszűrt, de nem öblített tészta, ha szükséges egy kis főzőlevet is merek rá, csak a szaftosság miatt.
Jól összeforgatom és rögtön tálalom, a tányérokon lévő adagra még pár csepp extra szűz olivaolajat csorgatok.
Ennyi.
Eredetileg Nigella még meghintette pirított fenyőmaggal, de én azt nem szeretem, így nálunk ez elmarad, senki nem is hiányolja.




4 megjegyzés:

  1. Guszta ! Ez nagyon jó ötlet, bár szerintem csak én enném de nekem nagyon ízlene az biztos!

    VálaszTörlés
  2. Fokhagymás, kakukkfüves, tésztás! Csak is finom lehet. Különben az ilyen egyszerű ételek a legjobbak! Nigella-t szeretem, jó szakácsnő!

    VálaszTörlés
  3. Ezt kipróbálom, mert szeretünk mindenféle kifőtt tésztát. Biztos finom, van is csirkemellem.

    VálaszTörlés
  4. Lányok vigyétek, egyétek, finom, egyszerű.
    Nálunk évek óta van rendszeresen, annyira megszerette a család:-)))))

    VálaszTörlés