a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2013. február 5., kedd

Fokhagymaszósz fűszeres csirkemellcsíkokhoz, párolt brokkolihoz, rizibizihez


Jó hosszú címe lett a mai ebédnek, de ezt nem lehet rövidebben írni.
Ma a fokhagymaszószon van a hangsúly, a többi csak díszlet mellette.
Hiába tél vége van és annyira, de annyira kívánom a fokhagymás ételeket, de nemcsak én, az egész család. Hétvégén cigánypecsenye volt, az is jó fokhagymásan, onnan maradt egy kevés tálkában, az áttört, olajjal kikevert fokhagymapépből, persze tettem is hozzá még jócskán pár gerezdet.

Készítési mód:
Készítettem egy világos rántást, abban megfuttattam az olajos áttört fokhagymát, majd felengedtem kevés tejjel, de lehet bő tejföllel is elkeverni és még bővebben tejszínnel, sóztam, tekertem bele jócskán borsot, sőt még egy kis csilipelyhet is és összeforraltam a kellő sűrűségűre.

A húslevesben főtt hús mellé vagy fűszeres sült csirkemellcsíkokhoz, vagy például főtt zúzához is, de bármilyen más, akár fűszeresen bundázott húsok mellé is kiváló.
Párolt zöldségekhez is illik, lásd brokkoli vagy bármilyen más zöldség.

Csodás finom, illatos és selymes lett, illett a párolt brokkolihoz is, a fűszeres csirkemellcsíkokhoz is és a rizibizihez is.

....csak rizibizivel enni is tökéletes....

8 megjegyzés:

  1. Drága Anikó!

    Már megint fenségeset alkottál. A fokhagymaszósz hallatán és láttán összefutott a nyál a számban.
    De nem csak a fokhagymaszósz, hanem az egész menü tökéletes! Ritkábban jutok el mostanában mindenkihez, de azért rendszeresen jövök hozzád. Már kinéztem a Niklai pogácsát is, biztos, hogy el fogom készíteni hamarosan.
    Láttam az új jövevényt is, gyönyörű és okos kutyus. Nem is tudja milyen szerencsés,hogy hozzátok került. Az ég áldjon meg érte, hogy befogadtátok, ha virtuálisan is, de hadd öleljelek meg érte.

    VálaszTörlés
  2. Anikó, imádom a fokhagyma-szószokat!:) A tiédet is el fogom készíteni:)

    VálaszTörlés
  3. Nea nagyon,nagyon kedves aranyos vagy, köszönöm az ölelést és viszont ölellek én is:-)))
    Tudod van három benti cicánk, mert Tituhoz, Szaftihoz a két kandúrhoz befogadtunk, a pesti lakásunk lépcsőházában egy héten át kóborló kislánycicát, Csinit is, akiről azt hittük valakié, de amikor senki nem vállalta, hát nem hagyhattuk ott, és még plusz benti, Falatka kiskutyuskánk is.
    Ehhez jött Cindy kinti házőrzőnek a maga tekintélyt parancsoló kinézetével, mert hatalmas egy kutya, dacára, hogy szuka, de hát ez fajta kérdés.
    Plusz lett még kettő kinti cicánk Cili /szürke cirmos, kislány/ és Rozsda /csodás halványvörös cirmos fiú/. Majd róluk is lesz fénykép, csodaszépek.
    Ez a három kinti állatunk úgy lett, hogy egy ismerősünk több évre megy külföldre, bérbe adta a házát, az új bérlőknek szintén van állatuk, így nem maradhattak ott, kerthez vannak szokva, így mi elvállaltuk őket örökre, mert ahhoz ragaszkodom, hogy most már itt maradnak életük végéig, nincs több hurcibálás.
    Tudod Nea, nekem soha nem volt állatom, mert a szüleim nem engedték, ill. ez nem is volt kérdéses akkoriban, pesti gangos bérlakásban nőttem fel, azután férjhez mentem és egy budai társasházban éltünk az első emeleten, ott sem volt állatunk, bár a kisebbik gyerekem időnként pedzegette, a férjem ellenkezett, de azért végül beszereztük az első cicát Titut pénzért, mert ő fajtatiszta brit macska, és rajta tanultuk meg a gondozást, etetést, ivartalanítást, orvosi ügyeket, nála jöttem rá, hogy imádom a macskákat.
    Amikor úgy döntöttünk, hogy végleg leköltöztünk ide a kertes házba a férjemmel, a pesti lakást meg otthagytuk a gyerekeknek, itt már magától értetődő lett, hogy egyik állat jött a másik után, mind vagy az utcáról befogadva vagy menhelyről, mind ivartalanítva lett, a férjem sem ellenkezett már, csak azt kérte, hogy most már itt álljunk meg a létszámot illetően, és itt derült ki számomra az is, hogy a kutyákat is imádom, Falatka titkon a szemem fénye, a cicák közül meg a titkos szerelmem Szaftika, persze az összeset nagyon szeretem, mind más és más egyéniség, boldog vagyok hogy velük élek, szeretem őket gondozni és egyszerűen csak velük lenni, úgy vagyok velük, mintha a szőrős gyerekeim lennének.
    Hát nagyon vázlatosan és röviden ez az én állattörténetem:-))))
    A fokhagymaszószt csináld meg, nagyon finom, meg a niklai pogácsa is, egy gulyás vagy fokhagymaleves után például:-)))
    Remélem azért van kevesebb időd a blogokra mert van munkád és egészséges vagy újra:-)))))
    Sokszor puszillak és köszönöm kedves szavaidat:-))))))

    VálaszTörlés
  4. Roza kedves, feltétlenül csináld meg, finom és ilyenkor tél végén annyira jóleső a szervezetnek, a végén már csak úgy a rizsgombócokkal ettem, úgy is nagyon klassz volt:-)))))

    VálaszTörlés
  5. De jó, máris mentem. A fokhagyma nagyon egészséges. Naponta egy gerezd és nem leszel beteg!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jó kis menü!!! Ez a fokhagymaszósz nem is hagy most nyugodni! Legkésőbb a hétvégén kipróbálom! :-)

    VálaszTörlés
  7. Zsuzska csak annyit mondok, nem fogod megbánni, nagyon finom:-))))

    VálaszTörlés