a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2013. március 16., szombat

Ha már tél van... akkor igazi téli az ebéd is




Babos, kolbászos káposztaleves

20 dkg tarkabab
1/2 kg savanyú káposzta
1 szál házi kolbász
10 dkg füstölt szalonna
1 nagy fej hagyma
3-4 gerezd fokhagyma
2 marék gersli
3-4 babérlevél
csombor, lestyán /szárított/
pirospaprika, só, bors

A babot mivel előzőleg nem áztattam, odatettem bő vízben és felforraltam, zubogva főztem 20 percig, majd leöntöttem róla a vizet.
Ezzel a módszerrel megszabadulunk a felfújódástól, hatásosabb, mint az egy éjszakai áztatás.
Friss vízben újra felforraltam és most már csendes főzéssel puhára főztem.
A szalonnát kockázva kisütöttem, majd a kolbászt is karikázva, majd kiszedtem szűrőkanállal  és félretettem.
A visszamaradt zsírban a hagymát dinszteltem, meghintettem pirospaprikával, beletettem a savanyú káposztát és felengedtem vízzel, meg a káposzta kb 1 dl-nyi savanyú levével is, fűszereztem, rászórtam a gerslit, a fokhagymát és puhára főztem, a végén hozzáöntöttem a babot a főzőlevével együtt és a kolbászt valamint szalonnapörcöket is.
Egyet rottyantottam még rajta és kész is volt.
Tejfölözve tálaltam friss kenyérrel.
Valami isteni finom egy leves.



Sült hurka, kolbász és szűzérmék velesült krumplival
Hagymás-olajos savanyú káposzta /leírása itt/







Végre elállt a szél, ma már szikrázó napsütésre és kutyahidegre ébredtünk.
-8 fok volt reggel.
A képek tegnapiak, délután már nem havazott ugyan, de a szél még hordta-vitte a havat.
Minden ablakunk így nézett ki.

Hátborzongató látvány volt Tata belvárosában látni a tankokat, ahogy mentek menteni.
Tata egyébként egész péntek délelőtt le volt zárva minden irányban, se ki-se be a városba.
Remélem mára mindenki hazakerült biztonságosan aki csak a hó fogságában volt két napig és visszatér az élet a normális kerékvágásba.







2 megjegyzés:

  1. Isteni finom mindegyik. Gondolom, hogy jól belaktatok.
    Na és a gyerekeid eljutottak hozzátok, mert én is hallottam a rádióban még tegnap, hogy Tatára sem lehet menni. Ma már valóban süt a nap itt nálunk is, de hideg van, és éjszaka még hidegebb lesz mint tegnap.

    VálaszTörlés
  2. Lívia nagyon fincsi és jó nehéz, komoly ebéd volt. Az egyik gyerekem még a havazásban csütörtök délelőtt vonattal lejött, szinte az utolsó pillanatban érkezett meg, mert utána már a kapunkat sem tudtuk volna kinyitni annyira telehordta a szél a hóval.A másik gyerekemék meg pénteken jöttek volna, de akkor már nem lehetett és azóta se járható az M1 Budapestről,a "kertek alatt" azaz a mellékutak meg még /van 3 lehetőség is ugyan/életveszélyesebbek, talán ma /ugye már vasárnap van/ lenéznek, ha tudnak, de szerintem nem kéne mindenáron, majd a jövő hétvégén. Itt is iszonyú hideg van, tényleg remélem, hogy az utolsó rúgása volt ez a télnek:-))))

    VálaszTörlés