a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2013. június 2., vasárnap

Eperőrület....és a legújabb epres.... Rizstorta eperszósszal




Imádom az epret...is.
Ilyenkor még olyan jó, még előttünk a nyár, ki vagyunk éhezve a hosszú tél után a friss gyümölcsökre, és ekkor berobban az eper....csoda, hogy megőrülünk és valósággal fürdünk benne ?
Idén lekvárt nem főzök be, mert van még a tavalyiból, csak esszük és esszük...
Az egyik legszebb, legillatosabb gyümölcs.
Nem tudok betelni az eperrel, nem tudok eleget enni belőle.

Csak cukorral megszórva.....


Cukrosan, tejfölösen....


Eperhab mascarponéval, fagyott málnaszemekkel a tetején, hogy fokozzam az élvezeteket....


Eperleves tejszínhabbal....


Vaníliapudingos piskóta sok-sok eperrel...



...és a legújabb epres, a mai... ebéd utánra egy gyors desszert....

Rizstorta eperszósszal....


Fél óra alatt összedobható.
Tejberizst főztem barnacukorral, csipet sóval és egy vaníliarúddal, meg a kikapart magjával, amikor elkészült belekevertem egy marék mazsolát és egy marék kandírozott citrom és narancshéjat, jól elkevertem és hagytam kihűlni.

Eperszósz...
Egy kis lábaskában 1 dl vizet forraltam, beleöntöttem 5 dkg barnacukrot és sűrű sziruppá főztem, majd beleszórtam kb.10 dkg-nyi negyedbe vágott eperszemet és összerottyantottam, de csak annyira, hogy a eperdarabok még egyben maradjanak.

Egy nagy tálra kifordítottam a rizst, tetejére halmoztam az eperszószt, aminek a finom édes leve végigcsorgott a rizshalmon és beszivárgott a belsejébe is.
Csuda finom lett.
Ha fokozni szeretnénk az élvezeteket, esetleg még tejszínhabbal díszíthetjük, de el is maradhat, anélkül is finom.
Az a jó benne, hogy jó szottyos....




4 megjegyzés:

  1. Én is oda vagyok az eperért, kár, hogy magyar epret nem lehet itt kapni:) Csodás epres ételeid vannak, mind végig kóstolnám:)

    VálaszTörlés
  2. Neked érdemes lenne kivinni eperpalántát, már lehet ilyen cserépben tartható csüngő ágút tartani a meleg világos konyhában és onnan szüretelni. Annyira ízesek a magyar gyümölcsök, én is minden évben alig várom, hogy kezdődjön a sorozat az eperrel, tényleg nem lehet betelni vele, pedig most rossz idő van itthon, hűvös-esős, ez annyira nem kedvez az eperérésnek, de azért rengeteg a nagyszemű, édes, illatos fajta. A külföldről behozottnak semmi íze nincs, de azért, mert tök zölden szedik és dobozolják, útközben érik a dobozban, nap sehol rá.
    Köszönöm kedves szavaidat az ételeimre:-))))

    VálaszTörlés
  3. Hmmm... imádni valóan néznek ki. Én is eperfüggő vagyok. :)

    VálaszTörlés