a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2013. szeptember 9., hétfő

Paprika és petrezselyem darálva és sóban eltéve ....


.... ahogy régen a Nagymamám is készítette télire.
Minden levese egy csoda volt ezektől, egy-egy teáskanálnyi adagtól.
Még most is a számban van az íze azoknak a régi leveseknek.

... és ezzel befejeztem az idei eltevéseket. Már nincsenek üvegeim se, de helyem se a kamrában.




A paprikákat mostam, csumáztam, daraboltam/kockáztam, a petrezselymet szintén mostam, majd ollóval nagyjából összevagdaltam, majd külön-külön, először a paprikákat turmixban ledaráltam sóval és pár csepp olajjal, később a petrezselymet meg késes robotban aprítottam fel, szintén sóval és pár csepp olajjal.
De mindkettőt húsdarálón is át lehet nyomni, úgyis tökéletes lesz, már készítettem így is.
Nagyon tiszta, kisebb formátumú üvegekbe töltöttem, majd mindegyik tetejére olajat töltöttem mielőtt lezártam, így egész biztosan nem fog romlásnak indulni, bár a sótól sem.
Mentek a kamrapolcra, ahol már valósággal tumultus van, de nagyon szép és megnyugtató látvány is egyben.








4 megjegyzés:

  1. Nekem van még üvegem...és helyet is tudok szorítani a polcon.Úgyhogy egy kevéssel megpróbálkozom.Petrezselymet fagyasztani szoktam,meg a földben is hagyok egy-két szálat,van ,hogy a hó alól szedem ki.De így is tetszik.A paprikakrém viszont különösen jó ötlet,köszi,vittem:)))

    VálaszTörlés
  2. Tálaló nekem is már a teljes téli mennyiség a fagyasztóban van, fagylaltos dobozokban, petrezselyem, zellerzöld gumódarabokkal együtt és rengeteg kapor, ez a sóban eltevés már csak hab a tortán ill. nosztalgia:-)))))

    VálaszTörlés
  3. Paprikát én is minden évben teszek el 20 % sóban, de olaj nélkül, ennyi sótól simán eláll, csak fűszerezésre használom...

    VálaszTörlés
  4. Tudom, hogy eláll csak sóban is, de mivel turmixxal pépesítettem és nem darálóval, ezért öntöttem hozzá kis olajat, hogy jobban tudja tekerni, a tetejére már "csak úgy" loccsintottam, mielőtt lezártam, hogy abszolút tuti legyen:-)))

    VálaszTörlés