a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2013. október 19., szombat

Csirkemell tokány.... vagy Tejfölös fokhagymás csirkemellcsíkok....




Ahogy tetszik....
Tulajdonképpen fűszeres csirkemellcsíkok gombás, tejfölös, fokhagymás, mustáros szószban....
...na ez egy kicsit hosszú ételcím, de szó szerint minden így van benne.
Finom, zamatos, ízletes.
Annak, aki ma nálunk már nagyon unná a mindenféle halak fogyasztását, legyen választási lehetősége.

/Lásd facebook/zsanuária oldalamat, ahol kedvtelésből reklámozom a mostani hétvége, tatai Öreg Tó lehalászási programját, ami itt nálunk minden évben nagy esemény, mindenféle finomságokkal, halászlé főzőversennyel, temérdek frissensült és rántott hallal, kürtős kalácsokkal, palacsintákkal, lángosokkal, szóval igazi vásári forgataggal, szórakoztató zenei műsorokkal./

Azt hiszem én felváltva fogom enni, kóstolgatni mindegyiket, a ropogósra sült friss halakat és ezt a jó kis szószos keveréket is.

1 db nagy csirkemellfilé, ujjnyi keskeny csíkokra vágva
szárnyas fűszerkeverék
vaj, olaj
30 dkg csiperke gomba, szeletelve
1 ü. erdei gombakeverék sós lében /levét is a szószhoz adva/
6-8 nagyobb fokhagymagerezd, áttörve
0,5 l tejföl 20%-os
3 ek. mustár
só, bors
2 ek. szárított petrezselyem és lestyán

A csíkokra metélt húst jól befűszereztem és kicsit hagytam benne állni.
A fokhagymákat tisztítás után áttörtem és elkevertem a tejfölben.
A gombát mostam, szeleteltem, az erdei gombának leöntöttem a sós levét egy bögrébe, a gombákat összekevertem a csiperkével.
Odakészítettem mindent a kezem ügyébe és a mustárt meg egy evőkanalat a tűzhely mellé.
Egy serpenyőben 5 dkg vajat és 3-4 ek. olajat forrósítottam, majd rádobtam a fűszeres csirkecsíkokat, jól lepirítottam, majd egy tálba kiszedtem és félreraktam.





A visszamaradt zsiradékra ráöntöttem az összes gombát, átforgattam és fedő alatt hagytam, hogy levet eresszen, majd ide visszaraktam a csirkehúst is és elkevertem az egészet. Ráöntöttem a gombakonzerv leszűrt levét is.
Meghintettem a petrezselyem és lestyánkeverékkel, sóztam, borsoztam, rákanalaztam a mustárt és utána a fokhagymás tejfölt is.
Összeforraltam és kis lángon rotyogtattam 20 percig.

Tulajdonképpen rengeteg féle köret illik hozzá, a rizs, a rizi-bizi, a nokedli, a makaróni, a spagetti, a szélesmetélt, még a sós túrógombóc és hát persze a zsemlegombóc is.
Asszem, ha valaki most még enne valamit és kérne a halászlé és a sült halak után, akkor spagettit fogok kifőzni hozzá.
Az gyorsan megvan.






2 megjegyzés:

  1. Erdei gombakeverék üvegben??? Hol lehet ilyet venni, mert nekem is kell!!! :))) Isteni kaja, Anikó, megértelek én is a hallal felváltva enném! :)

    VálaszTörlés
  2. Barbikám a CBA-ban, többféle is van, mármint többféle gombakeverék sós lében, én ezt az erdeit vettem most, nagyon finom:-))))Jaj nagyon jó volt a hétvége, annyi sült halat ettem, majdnem szétdurrantam, finom volt. Jövőre feltétlen gyertek el rá, mert isteni program, volt kollégáim Pestről lejöttek azért, hogy behalászlézzenek, a gyerekek is élveznék nagyon:-))))

    VálaszTörlés