a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2014. február 28., péntek

Brokkoli fokhagymás vajon párolva, sajttal, tejföllel...



Előre bocsátom nem vagyok brokkoli rajongó. Szerintem egy semmilyen zöldség.
Tudom egészséges, mint minden zöldség, de nincs íze, nincs karaktere...... nekem.
Mostanában viszont így elkészítve az egyik kedvencem lett. Ma már rendszeresen készítem.
Általában véve majd minden zöldséget szeretek fokhagymás vajon puhára párolni, majd csak magában enni, vagy köretként valami hús mellé.


1 kg fagyasztott brokkoli
5 dkg vaj
3-4 gerezd fokhagyma apróra vagy lapkára vágva
reszelt trappista sajt
reszelt bármilyen füstölt sajt
20%-os tejföl


Szeretem a fagyasztott zöldségeket, így a brokkolit is, mert már konyhakész, nem kell pucolgatni, előfőzni.
Egy nagy serpenyőben, akár wokban is, megolvasztom a vajat, rádobom a fokhagymát, jó sokat, kicsit összeforgatom vigyázva, meg ne égessem, majd az egész halom fagyott brokkoli megy rá, összerázogatom és lefedem, hogy a keletkező gőzben, párában puhuljon meg, tíz perc kell neki általában, a vége felé óvatosan egy falapáttal átforgatom, össze ne törjön, de mindenütt vonja be a fokhagymás vaj.
Azon forrón tálalom bőven megszórva reszelt sajttal és tejfölpamacsokkal.
Van, hogy csak így magában esszük, tökéletesen elég így is, mondjuk vacsorára.
Ebédre azért tanácsos tálalni mellé valami húst is, pláne a férfiaknak, például rántott csirkemellet, vagy csirkecombot, de jó a rántott párizsikarika is, hogy férfiemberek részére is kiadósabb legyen, érezzék, hogy van valami a gyomrukban.
Nekem ez az abszolút egészséges és könnyű fogás.
Igy szeretem a brokkolit.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése