a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2014. március 13., csütörtök

Csirkecomb "Izes élet" módon...



Ma reggel teázgatva néztem a tv-t, általában megszoktam nézni Mautner Zsófi által bemutatott recepteket az "Izes életben", amit azután lehoz a facebook oldalán is.
Eddig még soha semmi nem váltott ki belőlem ekkora lelkesedést, hogy ellenálhatatlan vágyat érezzek az elkészítésére, na ez most igen, ahogy vége lett a műsornak 10 perc alatt kaptam össze magam, ugrás a kocsiba, irány a zöldséges, a csirkés stb. stb.
Hiába a franciák nagyon tudnak, ez ugyanis francia recept.
Egyetlen változtatást eszközöltem, volt a hűtőben 1/2 doboz csiperke gombám, gőzöm nem volt, hogy mit kezdjek vele, mivel sokáig nem lehet tartogatni, és ne kelljen kidobni no ehhez hozzátettem.
Mit mondjak, nem rontotta el.
Úgy ettük a férjemmel, mint az éhes farkasok, mint akik egy hete nem ettek, nagyon-nagyon finom !!!!!!

Csak szuperlatívuszokban tudok nyilatkozni erről az ételről, csodásan finom, akár ünnepnapokon is készíthető, a családnak is, vendégeknek meg pláne, tuti mindenki elájul tőle.





Csirkecombok "Ízes élet" módon
Ma 2 főre készítettem, értelemszerűen csökkentett mennyiségben mindent.
Zsófi csak felső csirkecombokból készítette, de jó alsóval is, 6-8 darabhoz 4 fej fokhagymagerezdet rakott, legalább 40 gerezdet, nem kell félni tőle, ennek ez a lényege, ilyen sok kell hozzá, csodás íze lesz az ételnek.
Tehát:

2 db alsó és 2 db felső csirkecomb
olaj
2 fej fokhagyma, pucolva, gerezdekre hagyva
só, bors, kakukkfű
1/2 doboz csiperke gomba negyedelve / nincs az eredeti receptben, tehát nem fontos bele, de mégis nagyon jó benne ! /
2 dl habtejszín
1 tk. vaj

Egy serpenyőben kevés olajon és nagy lángon előpirítottam a combok minden oldalát, majd hozzáadtam a rengeteg fokhagymagerezdet, a negyedelt gombát, sóztam, borsoztam, meghintettem kakukkfűvel, aláöntöttem 1 dl vizet és lefedve puhára pároltam. Ez nincs félóra sem.
Ekkor öntöttem rá a tejszínt és már fedő nélkül beforraltam vele.
A végén hozzáadtam a vajat is, elkevertem.
Kóstoltam, kell-e hozzá még valamelyik fűszerből, de nem kellett, csodás íze volt.
Tálalás előtt lefedve hagytam pihenni 10 percet.




A köret hozzá most: 
Kelkáposztacsíkok sültszalonna zsírján és köménymagon pirítva wokban.

10-15 perces művelet az egész.
Holnap hozom a receptjét.






2 megjegyzés:

  1. Én is megcsináltam, tényleg finom. De a fehérbor még lendít az ízén...

    VálaszTörlés
  2. Elhiszem, kipróbálom úgy is, nagyon jó kaja:-))))

    VálaszTörlés