a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2014. március 14., péntek

Kelkáposztacsíkok szalonnapörc zsírján és köménymagon, wokban pirítva...




Mi nagyon szeretjük a kelkáposztát, jöhet bármilyen évszakban, levesnek, főzeléknek, köretnek, de még salátának is.
Mondjuk én a legjobban az új kelkáposztáért rajongok, amikor olyan harsogóan sötétzöld, friss a levele, ez a téli kel már kicsit édeskés, de attól még nagyon egészséges.
Szerintem elengedhetetlen fűszere a köménymag, mindig minden esetben, no és a fokhagyma, jó sok.
Az "Izes élet" receptben nem szerepelt a köménymag, de én tettem bele, nekem egyszerűen muszáj, hogy legyen benne.
Készítettem már ilyen köretet régebben sült oldalashoz is, próbáljátok ki ahhoz is, valami csodálatos.
De fejeskáposztával is ugyanolyan finom /szintén kipróbálva, itt a receptje részletezve/, sőt ott káposztaágyon sült maga a hús is.
Egyik jobb, mint a másik és főleg nagyon egészséges. Télen, és tél végén különösen.


1/2 fej kelkáposzta, vékony csíkokra metélve
15-20 dkg szalonna, ez lehet sima füstölt kenyérszalonna, vagy csemege szalonna, de lehet kolozsvári húsos is, vagy bacon, mindenképp kockázva
1 tk. köménymag

Természetesen bármilyen öblösebb serpenyő jó hozzá, én ilyenkor azért szeretem wokban készíteni, mert oldalt is tud pirulni benne.
A jó sok szalonnakockát pörcösre sütöttem, majd beleszórtam a szintén nem kevés köménymagot és együtt pirítottam még egy darabig, hogy a kömény kiadja azt a finom ízét, illatát, majd hozzákevertem a kelkáposztát és természetesen nagylángon hagytam, hogy a levelei karamellizálódjanak, azaz kissé barnuljanak a süléstől.
Időnként átforgattam és kb. 10 perc alatt kész is volt.
Ha elkészítitek meglátjátok, hogy nem beszélek a levegőbe, nagyon finom köret bármilyen sülthöz, de magában is jó például egy vacsorának.
Csodás köret is és csodás egytál is.
Aki nem szereti a kelkáposztát készítheti fehérkáposztával is.
Nagyon szeretem.







3 megjegyzés:

  1. És ha ezt reggel készíted, akkor két tojás bele, és isteni rántotta! Természetesen az alapanyagok redukálva, egy szelet szalonna, és egy maréknyi kelkáposzta!

    VálaszTörlés
  2. István tudtam, hogy még tele vagy ezzel kapcsolatban ötletekkel, meg is fogom csinálni, talán holnap reggelire, köszi a tippet, nagyon jól hangzik:-)))))

    Gabikám ez NAGYON JÓ !!!! ha szeretitek feltétlen csináld meg, bármilyen sülthús kiváló körete, de fehérkáposztával készítve is csúcs:-)))))

    VálaszTörlés