a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2014. március 31., hétfő

Tejszínes spenótos kukoricaköret... most bundázott csirkemellhez...



Egy nagyon finom köret, rántott húsokhoz, sültekhez, fasírthoz, nyáron a faszénen sült grillhúsokhoz.
Most rántott csirkemellhez készült...



1/2 kg fagyasztott csemege kukorica, vagy nyáron 3-4 cső friss
1/2 l  min. 30%-os tejszín
só bors
egy marék friss spenótlevél, de jó a fagyasztott is, fontos, hogy leveles legyen ! ne a krém

Egy magasfalú nyeles fazékba öntöttem a tejszínt és kislángon, finoman kezdtem melegíteni, majd beleszórtam  a kukoricát, ami most fagyasztott volt, de nyáron amikor lehet kapni friss, édes, csemegekukoricát akkor abból is érdemes elkészíteni úgy, hogy függőlegesen tartva a lehéjazott, megtisztított csövet, egy éles késsel levágjuk körbe-körbe a szemeket, innentől ugyanaz a készítési mód a továbbiakban.
Tehát a már meleg tejszínhez adtam a kukoricaszemeket és a megtisztított spenótleveleket, sóztam, borsoztam és addig főztem a tejszínben, időnként átkeverve, amíg puha nem lett és besűrűsödött.
Ez 10-15 percnél nem tart tovább, mert a csemege kukorica zsenge.
Természetesen spenót nélkül is készíthető csak magában, esetleg egy kis petrezselyemzölddel megszórva.
Akár így, akár úgy, mindenképpen nagyon finom, egyszerű és mégis különleges köret.
Nyáron a faszénen sütött húsok mellé a legnagyobb kedvenc, imádom.





2 megjegyzés:

  1. Végre valami más köret, mint a krumpli meg a rizs... nagyon inspiráló köret, máris mentem.

    VálaszTörlés
  2. Igen, igen, én egyébként is imádom a vajas vagy tejszínes zöldségköreteket, most jönnek majd sorban egymás után a frissek, de jók a fagyasztottak is erre a célra, na ez is egy ilyen nagyon finom:-)))))

    VálaszTörlés