a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2014. április 9., szerda

Tejberizs egyszerűen.... málna-szeder-cseresznyeszósszal




Tejberizs egyszerűen

1 bögre rizs
2 bögre víz
3 bögre tej
1/2 bögre zsíros tejszín
3-4 ek. cukor
1 csipet só
1 vaníliarúd és a kikapart magja
1-2 tk. vaj

/tejberizs alaprecept:1 liter tejhez 2 dl rizs szükséges/


A vízzel kevert tejet és tejszínt felforralom, közben belekaparom a vaníliamagokat és a rúd darabokat is, ha felforrt beleszórom a rizst, a csipet sót meg a cukrot, egyszer-kétszer átkavarom, és egészen kis lángon puhára főzöm, ha esetleg kevés lenne a folyadék akkor még tejjel pótolom.
Nem szabad száraznak lennie.
Ha puha és nagyjából felszívta a folyadékot, akkor rádobom a vajat és elkeverem benne.

Úgy szeretem.... ha jó krémes, ha langyos, ha hideg, ha mazsolás, ha cukros kakaóval vastagon megszórom, ha tejszínhabbal és idény szerinti bármilyen gyümölccsel keverem, ha fahéjjal szórom, ha kompótból/fagyasztott gyümölcsből/friss gyümölcsből külön-külön vagy keverve készítek hozzá szószt, ha nutella pamacsokat dobálok rá, ha bármilyen lekvárt pötyögtetek rá, előnyben az eper/narancs/meggy/sárgabarack lekvárok....
.... szóval mindenhogyan.... és így vagyok a tejbegrízzel is, jó ételek ezek.....


Málna/szeder/cseresznyeszósz

1 csomag fagyasztott gurulós málna és szeder vegyesen
1 üveg magozott cseresznyekompót a levével együtt
cukor ízlés szerint
1 tk. mézes fűszerkeverék
étk.keményítő vagy 1-2 cs. oetker tejszínpudingpor
kevés tejszín

A kompót levét ugyanannyi vízzel kiegészítve egy lábasba öntöttem, felforraltam, hozzászórtam némi cukrot, besűrítettem, végül beleöntöttem a fagyott gyümölcsöt, egyet forraltam rajta és ezután adtam hozzá a cseresznyekompótot is, majd kevés habtejszínnel kicsit finomítottam, krémesítettem az állagán és kész is volt.
Olyan finom lett, el sem tudom mondani mennyire.
Enni kellett míg láttuk.





4 megjegyzés:

  1. Anikó, ez az összeállítás, az izgalmas szósz és a tejberizs nagyon étvágygerjesztő!:)

    VálaszTörlés
  2. Rozám köszi, semmi különösebb az egész, már vágytam egy ilyen kis semmiségre egy leves után, először csak cseresznyeszószt akartam készíteni befőttből, de láttam, hogy még tél óta ott van a fagyasztóban a málna/szeder keverék is, gondoltam jó lesz együtt a három, no és kiakartam pucolni ezt az utolsó zacskó gyümölcskeveréket is, édességre vágytam, tejberizs is rég volt, nem is tudom mikor, de finom volt, egy kis adag maradt mára, délután jó lesz desszertnek:-))))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon ötletes vagy, Anikó!!!! Én már el is csábultam, ma hasonlót fogunk vacsorázni! A tejszíntől de selymes lehetett a tejberizs :)

    VálaszTörlés
  4. Vicuska köszi, van, hogy csak úgy hozzáöntöm a főzésnél, mint most is, igen, jó krémes az állaga tőle,de van, hogy 2-3 dl jó zsíros habtejszínt felverem habnak és a langyos tejberizsbe keverem óvatosan, ilyenkor többféle gyümölcsöt is keverek hozzá, télen lecsöpögtetett befőtteket, meggyet, ananászt, cseresznyét, mazsolát, tavasszal-nyáron epret, málnát, szedret, barackkockákat, ősszel szőlőszemeket, szilvát apróra kockázva, egyikkel jobb, mint a másik. Vendégségre is szoktam így készíteni jégbehűtve, fagylaltgombócokkal szervírozva, egyszerű de nagyon finom desszert:-))))

    VálaszTörlés