a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2014. május 20., kedd

Kora nyári ebéd.... és egy csokor, illatos pünkösdi rózsa...



Imádom ezt az időszakot, amikor már ennyi minden finomság és könnyűség van.
Már nem kellenek a nehéz, télre való ételek.
Ma nem volt kedvem semmi különöset készíteni, tegnap salátafőzelék volt, jó kaprosan, fokhagymásan, tejfölösen, nagyon finom volt.
Mai ebédünk pedig:

Újkrumpli petrezselymesen, buggyantott tojással és egy pár főtt virslivel... salátával

A krumplit alaposan megmostam, felezgettem és 10 dkg olvasztott vajon puhára pároltam, sőt hagytam kicsit lesülni, összesen10 perc volt, a végén dobtam hozzá a petrezselymet és sóztam és azon forrón tányérra szedtem.
A tojást egyenként, lassan zizegő sós, ecetes vízbe merítettem, amibe előbb egy örvényt kavartam, egy kis szépséges, kínai porcelán, leveses tálkából /legközelebb merőkanálból ejtem bele óvatosan/ és hagytam 1-2 percig főni, majd szűrőkanállal rögtön a tányérra helyeztem a krumpli mellé és megsóztam.
Közben a virslit egy másik edényben, forró zubogó vízben 5 perc alatt megfőztem, leszűrtem és a többi mellé készítettem.
Tökéletes, egyszerű és könnyű ebéd volt, bőven elég is ebben a melegben.


A saláta pedig:
Fokhagymás, kefíres, uborkás jégsaláta...

2 db kígyóuborka, apró kockákra
1 db jégsaláta, külső levelei eldobva, a belső része vékonyan szeletelve
3-4 újfokhagyma gerezd apróra
2-3 dl kefír
só, bors

Jó sósan, borsosan, sok fokhagymával bekeverve a kefír, majd ezzel megöntözve a saláta, majd jégbehűtve.
Ma elégedett vagyok a világ folyásával emiatt az ebéd miatt.
Néha ilyen kevés is elég.



Itteni kis barátosnőmtől kaptam egy csodálatos csokor pünkösdi rózsát, nosza a saját bokromról is vágtam hozzá, a leghalványabb rózsaszín virágú az enyém, a többi az ajándék virág, nálunk még bimbós az egész bokor, ez az egy volt félig nyílt, hát hozzátettem a csokorhoz, a színkavalkád miatt...
... és az illata, hát arra szó nincs, csodálatos, édes, nagyon finom, az egész ház napok óta tele van az illattal, imádom....



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése