a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2014. május 9., péntek

Újkrumplileves kaprosan, tejfölösen, fokhagymásan... mellé túrósbatyu és birsalmás bukta...





Az egyik legfinomabb krumplileves ez a számomra,
Dédiék készítették elsősorban nyáron, amikor aratták a gabonát, akkor szerepelt sokat ez a leves valami kelttel kiegészítve, mert laktató és könnyű étel, hidegen is ehető a nagy hőségben.
Persze én télen-nyáron készítem, annyira szeretjük, lényege a kapor és a fokhagyma, no meg a tejföl és bármilyen krumplival jó, de a legjobb ilyenkor, nyár elején az újkrumpliból.
Leírásával és más egyebekkel találkozhattok   itt  és  itt  és  itt  is !!!!!

1/2 kg újkrumpli, nem pucolva csak alaposan átmosva és kockázva
4-5 fokhagymagerezd apróra darabolva
1 csokor kapor /most fagyasztott még/
2-3 dl zsíros tejföl
só, bors
pici olaj és pirospaprika
1 tojás, pici liszt /ez eredetileg nincs benne, néha így is készítem, hogy kiadósabb legyen/

Egy fazékban odateszem a krumpli, a fokhagymát, az apróra metélt kaprot annyi vízben amennyi levest szeretnék, sózom, borsozom és puhára főzöm. Ez kb. 10-15 perc.
Közben a tojást a liszttel és pici sóval összekeverem, hogy jó kemény nokedlitésztát kapjak, félreteszem.
Egy kislábasban kevés zsírt/olajat melegítek és belekeverek egy gondolatnyi pirospaprikát, majd a leveshez adom, hogy színe legyen.
Ezt  Dédimama úgy csinálta, hogy a fém merőkanálba töltötte a kortynyi olajat, majd a láng fölé tartotta és egy perc múlva belekeverte a kiskanálnyi fűszerpaprikát és merőkanalastól a levesbe merítette.
Néha szoktam én is így, de néha meg kislábasban keverem össze.
Ezek után a forrásban lévő levesbe szaggatom mokkáskanállal az aprónokedlit, majd bőven tejfölözöm, persze hőkiegyenlítéssel, hogy ne legyen benne csomósan a tejföl, utoljára megkóstolom, hogy kell-e bele még só, mert a krumpli sokat felvesz. Még egyet rottyantottam és kész is.
Ennek a levesnek nagy előnye, hogy hidegen-melegen egyaránt nagyon finom.
Nyári hőségben, langyos-hűvösen egészen kiváló és üdítő.


Most túrósbatyut és birsalmasajtos buktát készítettem mellé.

Részletes receptleírást a túrósbatyuhoz, és még más egyebeket is találtok   itt  és  itt  és  itt  is !!!!!!!

A buktához meg  itt  és  itt  is  !!!!!!
A buktánál most lekvár helyett a töltelék diódarabos birsalmasajt lett,  a tészta hosszúságára daraboltam a birsalmasajtot és azzal töltöttem, mondhatom, hogy valami isteni finom, különleges bukták lettek.




3 megjegyzés: