a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2014. május 5., hétfő

Vajjal sült csirke... krémsajtos ceruzababbal és ropogósra sült újkrumplival... tejfölös aprópogácsa...



Ez lett az Anyák napi menü:

Egy egész csirkét kellő tisztítás és sózás-borsozás után, bemasszíroztam egy egész kocka puha vajjal, kívül-belül, a bőre alatt is, sőt, miután jól bekentem még nyomkodtam a bőre alá is vajdarabokat, majd kevés vizet aláöntve ment a sütőbe 180 fokra és hagytam két és fél órán át sülni, szép lassan.
A végén kapott kicsit magasabb hőfokot a piruláshoz.


Köretnek, nagyon szeretjük ezt a zöld ceruzababot, amihez nagy serpenyőben fokhagymát megfuttattam kevés vajon, belenyomtam egy tejszínkrémsajtot, elkevertem, sóztam, borsoztam és beleborítottam fagyottan a babot. Lefedtem és hagytam saját levében puhára párolódni.
A végére jó sűrű, krémes szaftja lett.


Másik köret, ropogósra sütött újkrumpli, amit Ani oldalán  láttam meg és nem bírtam ellenállni.
/kicsit komplikáltabb odajutni hozzá, de megéri, tehát amikor a nevére kattintotok akkor a blogjára juttok, onnan a facebookos oldalára lehet eljutni, ahol is szerepel ez a bizonyos sült újkrumpli /
Ajánlom a blogján a többi receptjét is szemügyre venni, mert egyik jobb, mint a másik, tudom, mert már sok mindent készítettem tőle, az ételfotói meg egyenesen kiállításra valóak.

Tehát a krumplim, bár talán kicsit jobban is megsüthettem volna, úgy döntöttem elég pirosak és ropogósak. /Anié pirosabb volt./
Egyébként csodafinom, kívül ropogós, belül puha, krémes, nagyon ajánlom mindenkinek az elkészítését, imádni fogják.
Kb. 1-1,5 kg újkrumplit csak alaposan megmosom, semmi dörzsölés, kapargálás, mert kell a héj, hosszában félcentis lapkákra szeleteltem, bár inkább a hasáb forma a jobb, legközelebb úgy is lesz.
Egy nagy serpenyőbe beleborítottam a krumplikat, annyi olajat öntöttem rá, hogy ellepje, majd közepes lángon, fedő nélkül !!! sütöttem, néha átfordítottam, mert az alja jobban sül, amikor már jól láthatóan piros-ropogóssá kezd válni akkor az utolsó tíz percre 3-4 fokhagymagerezdet mellédobtam, ami csodás ízt adott hozzá.
Amikor elkészült és elzártam a tüzet alatta, hagytam 1 percig még állni az olajban, majd szűrőkanállal lecsepegtetve tálra szedtem, ekkor sóztam is.
A következő fűszerkeverékkel érdemes még megszórni, átforgatni, hogy még finomabb íze legyen a krumplinak:
1 mk. fokhagymapor
pici bors
1 tk. majoranna
1 tk. fűszerpaprika


Már eltelt a délután, ugyancsak esteledett, amikor a családom szenvedni kezdett, hogy úgy enne még valami sósat, mit tehet ilyenkor egy lágyszívű anya és feleség ?...
... na mit? nekiáll pogácsát sütni este 7 órakor, mikor máskor...


Tejfölös, sajtos, kolbászos aprópogácsa

1 dl langyos tej
2,2 dl tejföl
1 egész tojás
1,5-2  csapott ek. só
1 tk. cukor
1 tasak porélesztő
60 dkg liszt /50 dkg finom, 10 dkg rétes/

pár karika házikolbász egészen apróra darabolva /persze héj kidobva/
20 dkg körüli reszelt sajt
1 tojás a kenéshez
egész kömény a szóráshoz

A fentieket bepakoltam a gépbe és valamivel este 8 óra után vettem is ki a megkelt puha tésztát, deszkán széthúzogattam és elterítettem rajta a kolbászdarabkákat meg a reszelt sajtot és a szokásos módon egyszer hajtogattam, azaz alulról fel középig, fentről le ráborítva az alsóra, balról be középig, végül jobbról ráborítani, betakarni.
Leborítottam egy tállal és hagytam 20 percet pihenni, közben bekapcsoltam a sütőt 220 fokra, egy tálkában felvertem egy tojást a kenéshez, odakészítettem a köménymagot a szóráshoz, no meg a tepsiket.
Amikor letelt az idő kinyújtottam és a legkisebb szaggatóval - ami csak falatnyi pogácsát szakít - kiszaggattam, mentek a tepsire egymás mellé, mikor tele lett szépen lekentem és megszórtam.
Minden tepsi még állt vagy 10 percet, majd légkeveréssel kb. 10 perc alatt tepsinként megsült.
Ahhoz képest, hogy csak félkézzel dobtam össze, este 9 órakor már ettük is.
Nagyon finom, leveles és ízes lett a sajttól és kolbásztól.
Egy-egy bögre teával jó kis vacsora lett.


5 megjegyzés:

  1. Minden isteni amit itt felsorakoztattál!!! Imádom mindet, a babot igaz ritkán készítem, de ezt ki kellene próbálnom! Nagyon egy ízlésünk van! :)

    VálaszTörlés
  2. Mi is szeretjük, a ceruzabab meg a sültekhez, bármilyenhez annyira kiváló és finom köret, állandóan készítem, de ugyanilyen jó kelkápival, fejekáposztával, vagy bébirépával, szóval ahogy öregszem egyre jobban díjazom a zöldségköreteket, csak így egyszerűen, fokhagymával, tejszínnel, tejszínkrémsajttal, petrezselyemzölddel, sok vajjal, imádom:-))))

    VálaszTörlés
  3. Már megint méltatsz!:-)))

    VálaszTörlés
  4. Ani ami jó az jó, azt mindig is elismertem, és el is fogom :-))))

    VálaszTörlés
  5. Nagyon finomat főztél, mint mindig... :o)

    VálaszTörlés