a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2014. június 23., hétfő

Örök klasszikusok a hétvégén 2. ..... vasárnap







Csirkecombok rántva .... kovászos uborkával

Jó ropogósan és forrón, sokat készítettem, így még köret sem kellett, csak a kovi ubi.
Isteni ebéd volt.
Bár szeretjük kirántva még a csirkeszárnyakat is, májjal töltve, de legeslegjobban a combokat, rengeteget.





.... valamint ....



Pite fordított tejes cseresznyés-meggyes...
Barbi és Gizi receptje után én is megsütöttem, de nekem is olyan lett pont, mint Gizié.
Nagyon finom, de a tésztája tényleg a tejes pitéhez hasonló inkább, vagy a clafoutis-hoz, nem olyan könnyű, repülős, morzsálódós, mint Barbi képén látható, már Gizi is ezt emlegette anno, amikor megsütötte.
Ezzel együtt nagyon finom, jó gyümölcsös, szaftos süti, az alja édesen olvadós a cukorréteg miatt.
Csak úgy dobáltuk befelé, egyik kockát a másik után a délutáni meccsnézés, majd utána egy izgi francia kriminézés alatt.

A sütőt 200 fokra előmelegítettem.
A tepsit /25x35/ kipapíroztam.
Kb. 1 kg meggyet és kb. fél kiló cseresznyét kimagoztam és összekevertem, mint a villám.
Holnap megmutatom mivel és hogyan lehet magozni, nem is gondolnátok !!!!

1. tálba összeszitáltam:
30 dkg liszt
20 dkg cukor
1 sütőpor

2.tálban az alábbiakat kézi robottal jól elkevertem:
3 egész tojás
vaníliáscukor, vagy egy rúd vanília kikapart magja
1 citrom héja reszelve
1 dl olaj
4 dl tej

Végül fokozatosan a két tálat elegyítettem és jól elkevertem.

Az üres sütőpapíros tepsit betettem a forró sütőbe felmelegíteni úgy 5 percre, addigra kellően forró lett, kivettem és vékonyan megvajaztam egy kanál hátával, erre a vajas sütőpapírra egyenletesen és bőven kristálycukrot szórtam, sokat, erre jött a cseresznye-meggy keveréke szépen elterítve, fahéjjal meghintettem és a masszát rácsorgattam, ügyeltem, hogy mindenhol fedje lehetőleg a gyümölcsöt.
Ment a sütőbe, 10 percig 200 fokon, majd visszavettem 180 fokra és további 35 percig sült a süti.
Tűpróbával ellenőriztem, oké volt.
Kivéve, hagytam hűlni langyosra, majd deszkára borítottam, fejjel lefelé, hogy lehúzhassam a sütőpapírt, végül visszafordítottam, kockáztam és porcukrozva tálra rendeztem.
Mint fent már említettem a francia film annyira izgalmas volt, hogy észrevétlenül nem is tudom hány kocka sütit ettem meg, de nem keveset.
A többiek ugyanígy.
Finom volt.

 





3 megjegyzés:

  1. Nagyon kívánatos a sütid. Imádom a meggyes vagy cseresznyés pitét. Mindegyik jöhet. A héten én is sütök az biztos.
    A kovászos uborkám is érik már, na és a csirkecomb rántva nálunk is menő.

    VálaszTörlés
  2. Anikó, nagyon guszta, finom ebédet készítettél!:)

    VálaszTörlés
  3. Lívia finom lett, jó volt a süti, de nem az a könnyű piskótás, piteszerű tészta, jóval sűrűbb, de ízlett mert szaftos, persze jós sok gyümölcs kell bele. Még majd a kakaós kevert változatot szeretném megsütni, szintén meggyel.
    A rántott csirkecombért, főleg az alsóért élünk halunk:-)))

    Roza köszi, már jólesett egy kicsit tartalmasabb étel, a hőség után a sok könnyűségtől már valósággal ki voltunk éhezve:-))))

    VálaszTörlés