a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2014. július 10., csütörtök

A klasszikus kakaós kevert... most épp meggyel...





A létező legegyszerűbb kevert süti, olyan régi, még a nagyikám receptje, a gyerekeim szinte ezen nőttek fel - na jó kis túlzással - de amikor kicsik voltak, majd minden hétvégén hasonlót sütöttem, volt csak simán porcukrozva, volt mazsolával-lekvárral töltve, a lekvár is mindig más és más volt benne, volt mazsolával-mogyoróval keverve, vagy dióval is, volt barackokkal telerakva, sárgabarackkal is, őszivel is, és most itt a rengeteg meggyel...
Egyszerűen megunhatatlan és imádjuk...

Ugyan már többször leírtam, de megint itt a receptje:  a mérce egy 3 dl-es pohár

2 egész tojás /közepesek, ha nagy a tojás elég 1 db is/
2 púpos ek. zsír/ vagy 1 dl olaj
1 pohár cukor
2 pohár liszt /1 p. rétes, 1 p. finomliszt, de jó a Nagyi süteményliszttel is 2 pohárral, vagy 1 p.liszt és
1 p. őrölt dió hogy még finomabb legyen/
1 sütőpor
1/2 pohár kakaópor /kb. 10 dkg/
1 pohár tej, de ha még szükséges mehet hozzá több
1-2 ek. barnacukor a tetejére
őrölt fahéj szintén a tetejére

Sütőt 200 fokra bedurrantom.
Tepsit sütőpapírozom, de lehet jól kizsírozni és liszttel meghinteni is.
1/2 kg meggyet kimagozom vagy az üveg befőttet leszűröm, lecsöpögtetem.
Egy tálba felütöm a tojásokat, megy mellé a zsír és a cukor.
Egy másik tálba összeszitálom a lisztet, a sütőport és a kakaóport.

A tojásokat, cukrot, és a zsírt/vagy olajat kézi robottal nagyon habosra keverem majd felváltva megy hozzá a kakaós liszt ill. a tej, sokáig, nagyon simára keverem, a masszának nem szabad nagyon sűrűnek sem lennie, de hígnak sem, úgy mondanám, hogy sűrűn folyósnak, majd beleöntöm, belesimítom a tepsibe.
Tetejét kirakom a jó sok meggyel...
/bármilyen más gyümölcs is mehet rá, vagy rengeteg mazsola, télen befőttek lecsepegtetve, vagy akár aszalt, darabolt gyümölcsök, nyáron aminek épp szezonja van, mehet bele dió, mogyoró, mandula, mazsola, ez tényleg csak ízlés kérdése, ki mit szeret, nos én mindennel szeretem/
... és meghintem a tetejét 1-2 ek. cukorral majd őrölt fahéjjal, és megy a forró sütőbe 180 fokon, ahol is kell legalább 30 perc sülés, de tűpróbával ellenőrzöm.
Hagyom teljesen kihűlni, csak azután porcukrozom és tetszőleges formára szeletelem.
Nagyon finom, és nagyon egyszerű, gyorsan elkészülő sütemény.






8 megjegyzés:

  1. Ilyen kellene most nekem! :)) Nagyon szeretem!

    VálaszTörlés
  2. Én is, muszáj volt sütnöm, egyrészt volt meggyem, nem akartam, hogy punnyadjon, másrészt meg ehetnékem volt egy ilyen egyszerű kevertre, fél óra alatt meg volt.
    Áldom az eszem, hogy nekiugrottam:-))))

    VálaszTörlés
  3. Nálunk is nagy sláger,és meggyel a legfinomabb szerintem.Télen meg apróra kockázott almát szoktam beleszórni.Bár én vajjal készítem,és épphogy kihabosítjuk a cukorral meg a tojással.

    Azért is jó,mert ezt egy aprócska konyhatündérrel is simán el tudom készíteni.És milyen büszke,hogy ő sütötte:)))Kis túlzással nálunk is ezen nő fel:)

    VálaszTörlés
  4. Almával is jó lehet, na majd kipróbálom, olyan még nem volt. Kevertem én már vajjal, margarinnal, de szerintem a legjobb a zsírral, de ez az én véleményem:-))))
    Hát igen, kezdő kis konyhatündéreknek ez ideális egy süti, de az ilyen rutinos öreg konyhatündéreknek is, mint amilyen én vagyok :-)))))

    VálaszTörlés
  5. Ez nagyon jó! Megsütöttük ma az ovis lányaimmal, egyrészt pofon egyszerű összerakni, másrészt nagyon finom, szóval telitalálat! Máskor is fogjuk még sütni! :) Amúgy azt kérdezték a gyerekek, hogy miért nem sütöttünk 2 tepsivel?! :D Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Orsi nagyon örülök, hogy ízlett, a legjobbak a legegyszerűbbek, próbáld ki őszibefőttel is vagy almával-körtével is, egyik jobb, mint a másik:-))))
      Jó kis vasárnap délutáni süti:-))))

      Törlés
  6. Ha vajjal csinálom hány deka vaj kell hozzá?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 2 ek.-nyi vaj kell hozzá, de finomabb a zsírral :-)

      Törlés