a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2014. augusztus 22., péntek

Ünnepeltünk... de

... nem augusztus 20-át a nemzeti ünnepet, sem Szt. Istvánt, sem az új kenyeret, sem az alkotmányt...
nem... nálunk augusztus 20-21 családi ünnep... a férjem szülinapja... aki 20-án éjfél után pár perccel, azaz már 21-én az első percekben látta meg a napvilágot...
Ilyenkor összejön a család... köszöntjük őt... jókat eszünk... dumcsizunk... jól érezzük magunkat...
... a férjem szülinapja afféle nyárlezáró családi buli is egyben, mert ilyenkor már kezd megváltozni az időjárás, kellemes naposak ugyan a nappalok - már, ha nem esik - de hűvösebbek az éjszakák.
Közeleg az ősz. Ilyenkor mindig sajnálom, hogy megint elmúlt egy nyár, ráadásul ilyen gyorsan...

A reggel rosszul indult, szakadt az eső, éjszakai sötétség amikor hajnali 6 órakor megkezdtem a sütés-főzést szigorú logisztika szerint, muszáj volt, mert több minden készült, de mire a javával elkészültem ill. előkészültem már hihetetlenül sütött, ragyogott a nap is...
Szép napunk lett.

... hideg tejszínes, vaníliás, szilva-körte gyümölcslevessel indítottunk....


... fűszeres csirkemellkockák sajtbundában valamint sült csirkecombok jöttek még tartármártással és rizzsel...

Sajtbunda készítése:
Előljáróban a csirkemelleket nagyjából azonos nagyságú darabokra vágtam, kockáztam, de lehet csíkokra is, majd egy tálban jól befűszereztem, só, bors, sültcsirke fűszerkeverék és állni hagytam.

Egy másik tálban habverővel összekevertem: lisztet, 1 egész tojást, egykét csipet sót, kevés tejet, és reszelt sajtot annyit, hogy sokkal sűrűbb tésztaállagú legyen mint a palacsinta tésztája, jó simára kevertem és ezt is hagytam állni, hogy a lisztszemek duzzadni tudjanak.
Tálalás előtt olajat forrósítottam, minden fűszeres húsdarabot jól megforgattam a sajtos panírban és pirosra sütöttem mindkét oldalán.
Finom.




... kétféle édes kelt tészta készült... túrós batyu valamint bukta szilvalekvárral  -ennek volt a legnagyobb sikere...

A kelt tészta részletes receptleírása itt




... és szilvás "rétes"...
most kivételesen készen vett levelestésztába töltve a szilva...

Szilva töltelék készítése:
0,5 - 1 kg szilva, attól függően mennyit készítünk
cukor, őrölt fahéj, őrölt szegfűszeg
1-2 cs. vaníliás pudingpor /de jó a tejszínízű por is vagy a sima étkezési keményítő is/  kevés vízzel kikeverve

1-2 dl búzadara
pici zsiradék

A megmosott, kimagozott szilvát lábaskába tettem, annyi vizet öntöttem rá, hogy ne lepje el teljesen, csak majdnem, megszórtam a fűszerekkel meg a cukorral /édesítővel ha szükséges/ ízlés szerint és felforraltam, majd félpuhára főztem, rotyogtattam.
Közben kikevertem a pudingport kevés hideg vízzel majd besűrítettem a szilvát, hagyom hűlni.
Ezt a szilvás besűrített tölteléket is, és bármilyen más gyümölccsel készítettet is,  tölthetünk pitébe is, rétetésztába is !!!
Szintén kis lábasban halványan megpirítottam a búzadarát, lehet kevés zsiradékon is, de szárazon is, majd gondolatnyi vizet öntöttem rá, végül a kihűlt szilvatöltelékhez kevertem.
Ez azért kell, hogy felszívja a felesleges leveket, a tészta ne ázzon el sütés közben.
Ezek után lehet tölteni a tésztát, jelenesetben most készen vett leveles tésztába töltöttem, így sem volt rossz, de az igazi a kézzel húzott rétessel, vagy legalább a készen vett réteslappal.
Hétvégén ismétlés lesz ami a rétest, meg a szilvát illeti, de most kézzel húzottal...

 

10 megjegyzés:

  1. Isten éltesse az ünnepeltet!
    Nagyon guszta menüsort állítottál össze, Anikó!

    VálaszTörlés
  2. Megint mennyi finomságot készítettél! Annyira ügyes vagy - csodálom, de komolyan (egy nap alatt ennyi mindent..)
    Az aug. 20. nálunk is mindig nagy ünneplés, mert előtte van Anyukám névnapja, aug. 20-án pedig a házassági évfordulójuk (idén a 48-dik). Nagyon szeretem, amikor összejön a család apraja-nagyja.

    VálaszTörlés
  3. Roza köszönjük, igazán kedves vagy, átadom:-))))
    Ki is fáradtam egy kicsit, mire minden elkészült, de láttam te is sült csirkecombokat készítettél:-))))

    Gabikám reggel fél hattól délig nyomtam egyhuzamban, el is fáradtam rendesen, de azért is tudtam jól haladni, mert előző este megterveztem mindent egy papírcetlin, hogy mivel kezdek és sorban mikor mit kell csináljak ahhoz, hogy ne legyen üresjárat és haladós legyen minden, így aztán fél egykor már sütöttem a csmellkockákat frissen, ez volt az utolsó tétel, addigra minden kész volt már terítettem és tálaltam is.
    Tényleg minden csak szervezés kérdése, én meg egész életemben ezt csináltam, ehhez értek, mármint a szervezéshez, mert az idegenforgalomban dolgoztam, ott meg anélkül semmi nincs:-)))

    VálaszTörlés
  4. Túl vagytok a nagy napon, kellően elfáradva - szervezés ide-vagy oda - azért csak nem egyszerű ennyi mindent elkészíteni. De megint sok finomságot készítettél.
    A férjednek minden jót kívánok, hogy még sokáig örüljetek egymásnak és az ilyen napoknak.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon Boldog Szülinapot Kívánok Férjednek. (igaz utólag)
    Nagyon finomakat készítettél. Bukta, rétes imádom mind a kettőt.
    Nálunk is nagy ünnep aug. 20.. a kisebbik lányom szülinapja, most lett 22 éves. Igaz kapott tortát, de ő az édeset nem igazán szereti, ezért pogácsa-tortát készítettem. (Nem is értem, hogy egy gyerek miért nem szereti az édeset?) Amíg kisebb volt, azt mondtuk neki, hogy a tűzijáték is neki szól, mindig olyan boldog volt. alig várta. Szóval ilyenkor legalább összejön a család. finomakat eszünk-iszunk. Utána jól elfáradunk, és eltöprengünk, hogy milyen jó nekünk, mert imádjuk a családunkat.
    Sok puszi Nektek.

    VálaszTörlés
  6. Lívia nagyon köszönjük, igazán kedves vagy :-)))

    Marika, nagyon köszönjük és hadd kívánjunk mi is minden jót, boldogságot, egészséget az ifjú hölgynek a szülinapjára, a legszebb korban van, előtte az élet :-)))) Az én egyik gyerekem sem szereti az édeset, ezért mindig kell valami sóst, vagy sajtosat is készítenem. És igen, ahogy mondod, ez a legjobb ezekben a családi ünnepekben, hogy összejön a család, együtt vagyunk, és jókat eszünk, nevetünk, mindenki kicsit elfelejti a napi problémáit:-))))
    Remélem kutyuskátok is rendben van???

    VálaszTörlés
  7. Éva köszönöm, köszönjük :-))))

    VálaszTörlés
  8. Férjuradnak így utólag is minden jót és szépet kívánok! Nagyon sok finomságot készítettél, a sajtos bundás technikádat kifogom próbálni!

    VálaszTörlés
  9. Éva nagyon köszi, átadom:-))))
    A sajtos bunda nagyon finom, egy prágai étteremben készítették így, érdekessége, hogy magyar a tulajdonos aki ezt kitalálta, érdemes kipróbálni, mert finom:-))))

    VálaszTörlés