a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2014. december 9., kedd

Extra gyors túrós süti...



... de tényleg, fél óra se kellett az összeállításhoz és már ment is a sütőbe.
Itt szenvedtem délután, hogy valami édesség kell, mert itt halok meg.
Böngésztem a netet és véletlenül akadtam rá erre az osztrák túrós sütire, aminek az eredeti neve
Topfen-Feingebach és itt akadtam rá , azt ígérte villámgyors, egy tál kell hozzá és egy kézi robot, minden hozzávalót össze kell csak keverni.
... na gondoltam akkor gyerünk, és tényleg, pedig nem is volt fél kilónyi túróm, de nem számított, picivel több tejfölt tettem hozzá, nagyon finom lett, pedig véletlenül még egy kanál liszttel is többet tettem bele, elnéztem, de ez sem számított.
Nagyon finom, igazi vaníliás, krémes ízhatású, citromillatú sütemény sikeredett.
Most, hogy írom a blogra ezt, már alig van pár darab belőle.
Ja és még melegen a legjobb.... /hidegen nem tudjuk milyen mert elfogyott/


50 dkg túró /nekem most jó ha volt 25 dkg/
6 egész tojás
1 kispohárnyi tejföl, azaz 175 gr. /én most kicsit többet tettem a kevés túró miatt/
8 ek. cukor
7 ek. liszt
1/2 tasak sütőpor
1 citrom héja reszelve
vaníliáscukor vagy esszencia
1 marék mazsola

Sütőt bekapcsoltam 200 fokra.
Mindent odakészítettem az asztalra a kezem ügyébe, egy 20x30-as tepsit vajaztam és liszteztem.
Egy nagy tálba pakoltam a fenti sorrendben mindent, kivéve a mazsolát és kézi robottal simára kevertem. Meglehetősen híg a végeredmény, de nem baj, ilyennek kell lennie !!!
Beleöntöttem a tepsibe.
A mazsolát ugyanabba a keverőtálba szórtam, amiben a tészta volt, meghintettem egy kevés liszttel és összeráztam, majd egyenletesen a massza tetejére szórtam.
Ennek köszönhetően a mazsola nem süllyedt bele, mind a tetején maradt.
Ment a sütőbe az egész cucc, 30 perc kellett neki, hogy teljesen átsüljön, hihetetlenül megemelkedett, sőt a közepe, mint egy torony még ki is csúcsosodott a sütés végére, na gondoltam, itt egy megint elszúrt süti.
Lekapcsoltam a sütőt és mérgemben még tíz percre bent hagytam, amíg elmosogattam a kellékeket, és láss csodát, mire kivettem a tepsit, a torony visszasüllyedt és egy sima tetejű süti lett a végeredmény.
Azon forrón kockáztam, tálra szedtem, porcukroztam.
Na és nekiestünk... nagyon finom... nagyon jól esett... megettem vagy 4 kockát úgy hirtelen hamarjában, szóval degesz vagyok, de elégedett... megtartom a receptet... imádom az ilyen ripsz-ropsz süteményeket.
... szívből ajánlom mindenkinek, mert 10 perc alatt kész és klassz sütemény van... szóval érdemes:-)))



2 megjegyzés:

  1. Szoktam én is így lenni, hogy "ennék valami édeset"... Pont jó lesz majd az olyan esetekre. A Jancsim imádná, úgy hogy tuti megsütöm én is. Jól néz ki, az biztos!

    VálaszTörlés
  2. Jó a süti Krisztina, ilyen gyors hirtelen evészetre, én is megtartom a receptet emiatt:-)))
    ha rendesen betartod a receptet akkor nem így fog kinézni, hanem úgy ahogy az eredeti oldalon, mert én egy kicsit eltérültem, több tejföllel lesz ilyen krémes hatású, mint az enyém:-)))

    VálaszTörlés