a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2015. január 13., kedd

Krumplikása... a nagyon nagy kedvenc



Imádjuk ezt az ételt, én ahogy öregszem egyre jobban, egyszerű, finom, laktató.
Dédiék egyik kedvenc téli étele volt, tőle tanultam meg, bár fiatalon nem is nagyon szerettem, túl nehéz volt a gyomromnak, bezzeg ma már nincs problémám vele.
Mindenkinek szeretettel ajánlom aki szereti az egyszerű paraszti ételeket.

Receptleírás  itt

 ... jól lepirítva az alját...
 ... sok sült hagymakarikával...
 ... ropogós, omlós libatöpörtyűvel most... de a sertés tepertővel is ugyanilyen fenomenális, csak fel kell darabolni apróra...
 ... tejfölözve...... mert ettől kicsit könnyebb a gyomornak

6 megjegyzés:

  1. Jaj,de éhes vagyok!!!! És most nem ehetek ilyet,mert egy vírus miatt diétáznom kell.Na,majd később.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. megértelek, én most jövök kifelé egy vírusból és már annyira kívántam ezt az ételt és olyan nagyon jól is esett, hogy elmondhatatlan:-))))

      Törlés
  2. Igen Anikó, jól gondolod dödöllének is mondják. Én készítettem egy olyan ételt, bent van a blogomban a Marhahúsos savanyú vetrece dödöllével, hogy kanállal szaggattam a zsírba. Mi is nagyon szeretjük, pláne ilyen vadashoz hasonló húsos szószfélével. Valóban laktató, jó téli eledel. Én is a nagymamámtól tanultam, jó régen és itt Budapesten és dödölleként ismerve, ez egy jópofa elnevezés. Szóval, jól belaktatok, akkor már jól vagy, örülök neki.

    VálaszTörlés
  3. Én soha nem használtam eddig köretként, mindig csak így, mert a család is csak így ette, nálunk nem volt szokásban se a puliszka, se ez a szószos húsokhoz.
    Az nem kifejezés, hogy belaktunk, isteni volt, én csak egy kis adagot, de a férjem megette az egészet, addig vette és vette, míg csak látta, olyan jólesett mindkettőnknek :-))))

    VálaszTörlés
  4. Gyerekkoromból vannak emlékeim erről az ételről. Azóta sem találkoztam sehol vele. De jó, hogy felraktad, valamelyik nap el is fogom készíteni, annyira kívánatos. Imádom az ilyen békebeli ízeket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nea készítsd el, nagyon finom, annyira jólesett nekem is tegnap, a sok sült hagymával, tepertővel, alig várom, hogy megint megcsináljam, de csak azért várok, mert nem lehet ennyi zsírosat enni egymás után, elvileg!!!!

      Törlés