a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2015. május 13., szerda

Kacsamell szeletek spárgarizottóval...




Azonnal beleszerettem ebbe az ételbe, ahogy végignéztem a szombat déli műsorban kb. egy hete.
Csak olyan elemekből áll ami nekem nagyon... de nagyon ízlik.
A StreetKitchen műsorban láttam ezt a receptet, Fördős Z által készítve,  a facebookon lehet a neve alapján kattintani az oldalára, illetve a főzőműsorára is, ahol egyben a recepteket is azonnal lehozzák.
Alig vártam, hogy elkészíthessem, én dupla adagot készítettem, tehát egy egész kacsamellel, 2 csomag zöldspárgával stb. de a receptet az eredeti szerint adom meg, azaz 2 főre...
Szívből ajánlom mindenkinek ezt az ételt, fantasztikusan finom...


Hozzávalók: 
1/2 kacsamell bőrével együtt
1 csomag zöldspárga
1-2 ek. kacsazsír
2 l zöldségalaplé /4 zöldségleveskockából/, de jó a tyúkhúsleveskocka is
1 ek. vegeta
1 db vöröshagyma kockázva
1 bögre Arborio rizotto rizs
só, bors

Először a spárgaköteget dolgoztam föl, levágtam a spárgafejeket, megmostam, leszárogattam és félretettem.
A megmaradt részt két kézzel fogva meghajlítottam, ahol elpattant, onnantól a vége már nem ehető, a zsenge szárat daraboltam, mostam, leszárogattam és azt is félretettem.
A vége részt is megmostam, mert az alaplébe belefőzve isteni ízt ad.


Először a zöldségalaplevet tettem oda, mivel én egyszerű háziasszony vagyok, nálam soha nincs félretéve felesleges húslevesalaplé, nekem leveskockából kell előfőznöm a kellő adagot.
2 liter vizet egy kisfazékban felforraltam, hozzátettem 1 ek. vegetát és 4 zöldségleveskockát, valamint a spárgatalpakat és összeforraltam.
A végén a spárgatalpakat szűrőkanállal kidobtam, mert csak az íze kellett, különben ehetetlen fás.


A kacsamellet lebőröztem, a bőrt kis kockákra daraboltam és kevés kacsazsíron pörcre sütöttem, félretettem. Elég sok zsír kisült belőle, a felét félretettem egy másik serpenyőbe, majd a spárgafejekhez fog kelleni.
A kacsamellet ujjnyi vastag szeletekre vágtam, majd a pörc visszamaradt féladag, forró zsírján hirtelen átsütöttem.
Az eredeti recept szerint csak rozéra /kicsit nyersre hagyva a közepét/ kellene sütni de én megsütve szeretem, annyi engedményt tettem a receptnek, hogy egy gondolattal sütöttem tovább csak, mint a rozé. Félretettem pihenni.







Akkor jöjjön a rizottó:
időtartamban kb. 20-30 perc.
Először is, sokkal finomabb az igazi rizottó rizzsel, az arborióval, érdemes ezt venni, és csak rizottóhoz használni, zongorázni lehet a különbséget, igaz, hogy készítettem én már az olcsóbb sima kerekszemű rizzsel is rizottót, jó volt azzal is, végül is nem szentségtörés azzal sem, de kicsit fapados.
Azt kell, hogy mondjam, jobb az arborióval.
A vöröshagymát felkockáztam, kacsazsíron megdinszteltem egy kellő méretű lábasban, majd hozzáöntöttem a bögre rizst, elkevertem és felöntöttem egy merőkanálnyi alaplével, állandóan kevergetve megvárom, hogy beszívja a folyadékot, ekkor jön a következő merőkanálnyi lé, megint keverés.
A rizottó mellett ott kell állni, ezt nem lehet megspórolni, igen, fárasztó egy kicsit, de muszáj a végeredmény miatt.
Állandóan kevergetni kell, és meregetni rá az alaplevet, de mindig csak akkor, amikor beszívta már az előzőt. csak ekkor lesz kellemesen krémes és szottyos a végére, ahogy annak lennie kell.
Mert ez nem főtt rizs a szó egyszerű értelmében.

 

Kóstolgatni kell közben, figyelni a rizs állagát.
Körülbelül félidőben, amikor érezni már, hogy a rizs végre kezdi megadni magát, hozzátettem a darabolt spárgaszárakat, ez már nem fás, hogy a rizzsel együtt tudjon párolódni, nem lesz teljesen puha, de nem is kell, mert zsenge, isteni finom roppanósan is.
A rizsnek viszont puhának kell lennie, amikor ez bekövetkezik, kóstolom, sózom, borsozom, lehúzom a tűzről, dobok rá egy vajkockát, 2-4 dkg körül, lefedem és állni hagyom. 
Majd tálaláskor átkeverem még egyszer.


A spárgafejeket a maradék felforrósított kacsazsíron rössre sütöm pár perc alatt.



Tálaláskor a tányér közepére merem a krémes, spárgás rizottót, tetejére halmozom a sült kacsamell szeleteket, meghintem a ropogós pörccel, széleire pedig a szintén ropogós spárgafejeket rendezem gusztusosan.
Csodásan klassz, igazi könnyed tavaszi recept, fajsúlyossá a kacsahús teszi.
Csak magában a spárgás rizottó is önálló főfogás lehet, egy nagy adag, vinaigrette öntetes, friss fejes salátával.
Csúcskaja.
Megyek a második adagért, még szerencse, hogy dupla adag készült, mert nem én vagyok az egyetlen, aki ott tülekedik a következő adagért....


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése