a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2015. május 6., szerda

Kolbászhússal töltött dagadó...




Sokféle töltött húst készítettem, sokféle töltelékkel, legjobban imádom a főtt tojásos, gombás, csirkemájas, zsemlés variációt, legtöbbször majd mindegyiket azzal töltöm, legyen az dagadó vagy csirkecomb, vagy egész csirke.
Gondoltam kipróbálom a sütnivaló kolbász töltelékével is, mert itt akitől egyébként is veszem a disznótorost, nagyon finomat készít, jó fűszeres, ízes kolbászt.
Még Budapesten vettem egyszer, egy ottani hentestől eleve kolbászhússal megtöltött dagadót, mondván milyen jó ötlet, ott úgy árulták már betöltve, otthon csak sütni kellett egy kevés külső fűszerezés után. Akkor azt hittem, hogy az finom és jóízű volt.
Nos, ma már mondhatom ennek a nyomába sem jött.
Ez volt az anyák napi ebédünk, majd utána délután, desszertnek a szilvásgombóc.


1 dagadó, az enyém most akkora volt, hogy kettőbe kellett vágni, mindkét részt megtöltöttem
2 pár sütni való kolbász
só, bors, fokhagyma
1-2 ek. zsír


Először is a hatalmas dagadót, volt vagy 3 kg, kettőbe vágtam keresztben, majd a volt felső részt éles késsel bevágtam "Z" alakú vágással, hogy kiterítve egy téglalapot kapjak, a másik végét meg középen beleszúrva folyamatosan tágítottam, hogy tölteni való üreget kapjak mindkét végén.
Amikor ezzel megvoltam sóztam borsoztam.
A kolbászhúst megszabadítottam a bőrétől és egy tálba téve átgyúrtam, megkóstoltam, hogy kell-e bele esetleg még valamelyik fűszerből, nem kellett, nagyon finom volt, majd egy részét elterítettem a téglalapra, másik részét pedig az üregbe gyömöszöltem.
A téglalapos részt finoman behajtottam mint egy könyvet és hústűvel megtüzögettem, szépen ott maradt a töltelék, sehol nem folyt ki a sütés végére sem.
Kívülről is sóztam, borsoztam, kanalaztam rá pár kanál zsírt, aprítottam hozzá jó pár gerezd fokhagymát, aláöntöttem kb. 2 dl vizet és ment a sütőbe 180 fokra.
Kb. összesen 3 órát sütöttem, közben megfordítottam mindegyiket, hogy minden oldala jó ropogósra süljön. Amikor elkészült, a kikapcsolt, résnyire nyitva hagyott sütőben még pihent 10-15 percet, mielőtt felvágtam és tálaltam.
Köretnek most gombás rizs volt és fejes saláta.



Köret: gombás rizs

1-2 ek. olaj
1 kisebb fej vöröshagyma kockázva
1 bögre rizs
1 doboz szeletelt gombakonzerv
só, bors, petrezselyem

Olajon átpirítom a rizst, a hagymát, majd hozzáöntöm a a gombát levével együtt, plusz vizet is öntök még hozzá, kétszeres adagra kiegészítve a folyadékot.
Ha friss gombával készítem akkor 3-4 gombafejet szeletelve a rizzsel és a hagymával együtt ugyanúgy összepirítom és felöntöm annyi vízzel, hogy kétszeres legyen rajta a folyadék.
Az egészet bőven fűszerezem és puhára főzöm.
Ha kész villával átlazítom, hogy pergős legyen, nem szeretem, ha összeáll.



1 megjegyzés:

  1. Szeretem a töltött dagadót, de ennek ellenére ritkán készítem. De most nagyon megkívántam, bár én nem készítem nehéz töltelékkel, mert soknak tartom a húst hússal. Többnyire, gombás-főtt tojásos-zsemlés, fűszeres, zöldpetrezselymes a töltelékem. De biztos finom a Te változatod is.

    VálaszTörlés