a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2015. május 7., csütörtök

Spárga hollandi mártással... egyúttal a hollandi mártás kétféle készítési módja is...



Egyszerűen imádom, így a hollandival leöntve szerintem a legjobb, de köretként is készítem, meg egyéb variációkban is, ahogy alább mutatom is... a receptleírások a főoldalon jobbra lent megtalálhatóak.

Eleinte féltem a hollanditól, de mióta Martha Stewartnál láttam a turmixos megoldást, na azóta mindig bevállalom, mert mindig sikerül, és csodásan finom...


Hollandi mártás készítése... mindig frissen kell készíteni és lehetőleg azonnal tálalni, ha ez mégsem lehetséges, akkor a mártásos tálat forró, de nem forrásban ! lévő vízbe kell állítani, így max. 20 percig lehet még eltartani, aztán újra kell kezdeni.
A készítés előtt lehetőleg mindent kiadagolva készítsünk a kezünk ügyébe.

1./ Vízgőz fölött kikeverve -  a tál alja soha ne érjen a vízbe !!!
3 tojássárgája
12 ek. puha vaj, kockázva
1/2 tk. só
1 tk. citromlé
őrölt bors

A gőz fölött keverjük krémesre a tojásokat, kockánként adagoljuk hozzá a vajat, de minden egyes vajkockával alaposan el kell keverni, majd jöhet a só, a citromlé és végül a frissen őrölt bors rá, majd azonnal tálaljuk a párolt spárgára csorgatva.
Ha véletlenül kicsapódna a tojás, vagy túl sűrű lenne a massza vegyük le a tűzről és 1 ek. meleg vízzel keverjük gyorsan simára, mert ilyen malőrök mindig előfordulhatnak...

2./ Turmixban készítés - ez az egyszerűbb készítési mód, nos én általában ezt szoktam választani, tuti siker !!!!
3 tojássárga
12 ek. olvasztott vaj, langyosan
1 tk. citromlé
1/2 tk. só
1 csipet cayenne bors, vigyázat csak aki szereti csípősen !!!
őrölt fekete bors

A turmixban a tojásokat jól felpörgetni krémesre, majd a vajat lassan hozzácsorgatni, végül a citromlét és a fűszereket, természetesen a turmixnak egyfolytában járnia kell, végül tálalni.
A melegvizes trükk itt is alkalmazható, ha netán sűrű lenne...



... kiegészítve fűszeres, sült csirkecombbal, krumplipürével... 


... kiegészítve sült baconnal... és itt a spárga vegyesen a zölddel is...


... kiegészítve csodás újkrumplival...

... kiegészítve salátával, jó fokhagymásan, tejszínesen levesnek, vagy sűrűbbre főzve főzeléknek, rántottakocka feltéttel...



4 megjegyzés:

  1. Csodálatos ! Gratulálok ! Ehhez nincs mit hozzátenni !

    VálaszTörlés
  2. Jól néz ki, meg biztos finom is annak, aki szereti. Persze ezt minden ételre mondhatjuk, mert nyilvánvaló, hogy amit szeretünk, az finom. De én nem vagyok oda a spárgáért sem, és a hollandiért sem - meg a hasonlókért amiben majdnem nyers tojást kell enni. Ezt képtelen vagyok megenni. Persze nem is kötelező, csak leírtam.

    VálaszTörlés