a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2015. június 11., csütörtök

Az egyszerűség jegyében... no meg a hőség miatt is...



Finomfőzelék... sült májas hurkával... 
Hallom a szörnyülködést, tudom rengetegen nem szeretik, viszont mi ketten a férjemmel nagyon, ahogy a paradicsomos káposztát is, a sárgarépa főzeléket is, meg az összes főzeléket mind, a spenótot is.
Most jöttem rá, hogy ez a főzelék még nincs fent, nem is tudom, hogy maradt ki.
Az utolsó 2 karika, még a tél végéről megmaradt májas hurkát sütöttem hozzá feltétnek, de szeretjük sült virslivel és tükörtojással is, vagy rántott parizerrel.
Ez a főzelék most amikor szezonja van, azaz friss zöldborsóval és új répával egyszerűen fenomenális... szerintem.
De télen, fagyasztott borsóval és akkor kapható sárgarépával ugyanennyire szeretem.
Hozzávalók:

1 kg frissen kifejtett zöldborsó  /de jó a fagyasztott is, abból 2 főnek elég fél kiló/
3-4 szál vékony, új sárgarépa /de jó a régi vastagabbal is, csak akkor 2 db/
1 cs. friss petrezselyem
1-2. ek. olaj, 1-2. ek. liszt a rántáshoz
1-2 dl tej
cukor
csipet só

A kifejtett borsót vagy a fagyottat, meg a karikázott sárgarépát annyi vízben teszem oda egy lábasban, ami épp ellepi, sózom és puhára főzöm, ami a friss esetében percek kérdése, de a fagyottnál az öreg répával sem több 15 percnél.
Közben elkészítem a világos rántást, felöntöm a hideg tejjel és besűrítem, ilyenkor keverem hozzá a petrezselymet is kicsit megvagdalva és picit cukrozom, mivel ez a főzelék nekünk inkább édeskés, mint ahogy a sima zöldborsó főzeléket is édesen esszük, kivéve a kisebbik gyerekemet aki pici pirospaprikát is kever hozzá, hogy ne legyen fehér és kizárólag sósan eszi.
Nem vagyunk egyformák.

A hurkákat fagyottan megszurkálom, megkenegetem pici zsírral és úgy teszem tepsiben a sütőbe, ahol negyed óra alatt, 200 fokon légkeverésnél ropogósra sülnek.





Sajtos-tejfölös, sült szalonnás szélesmetélt...
Ezt csak úgy délutánra, mert megkívántuk


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése