a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2015. június 8., hétfő

Krumplikrémleves vargányagombával...



A grillezés mellett főztem ám levest is, Duende "világ legjobb levesét", és tényleg az.
Könnyű, selymes, valóságos ízbomba.
Volt még a fagyasztóban úgy 30-35 dkg vargányám, nosza, rögtön nekiálltam, egy egészen kevés változtatással.


Hozzávalók:
1/2 kg régi krumpli, kockázva
1 vöröshagyma, kockákra
30-35 dkg fagyasztott, darabolt vargányagomba
só, bors
1 ek. lestyán szárított
kb. 2 dl tejszín
1 ek. vaj


A gombát úgy ahogy volt fagyottan, egy nagy tál hideg vízbe tettem áztatni, mert iszonyúan homokos tud lenni, többször váltott hideg vízben át kell öblíteni, mert az erdő talaja avarostul ott van mellette.
A krumplit meghámoztam felkockáztam és több, mint egy liter vízben odatettem a tűzre, közben a vöröshagymát is megpucoltam és felkockázva mellé dobtam, sóztam, borsoztam, puhára főztem.
Amikor ez megvolt botmixerrel teljesen krémesre aprítottam az egészet.
A gombát, miután vagy hatszor átmostam egy másik kisebb fazékban kb. 1 l vízben szintén odatettem külön a tűzre, 15 perc fővésre forrástól számítva, szintén sóztam és borsoztam.
Végül a gombát a főzőlevével együtt, kivéve a legalját, mert még mindig nem bíztam benne, hogy teljesen kijött belőle az erdő talaja, hozzáöntöttem óvatosan a krumplikrémhez, kóstoltam, kell e bele még só vagy bors, persze, hogy kellett, a krumpli, mint tudjuk rengeteg sót felvesz, hozzátettem egy evőkanálnyi lestyánt is, elkevertem, kiegészítettem kevés vízzel olyan jó krémesen sűrűre, de azért levesállagúra és összeforraltam, a vége felé csorgattam hozzá a tejszínt és dobtam bele a vajat.
Csodásan finom, a semleges krumplihoz a vargánya karakteres íze valami szuper.



2 megjegyzés:

  1. naon örülök hogy ízlett és kedves egészségetekre! :)

    VálaszTörlés
  2. tényleg irtó fincsi, köszönjük, jó sokat készítettem, mindenki csak falta:-)))

    VálaszTörlés