a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2015. június 12., péntek

Nyári gombócos kapros paradicsomos káposzta... Dióspiskótás kevert meggylekvárral...



Mi nagyon káposztásak vagyunk, télen-nyáron, mindegy milyen hőmérséklet van, bármikor meg tudjuk enni friss puha kenyérrel, bőven tejfölözve.
A különbség mégis annyi a téli és a nyári között, hogy amíg a télinél bőven van benne valamilyen füstölthús is a gombócokon és oldalasdarabokon, valamint más egyebeken kívül, kivétel nélkül mindig borsikafűvel és babérlevéllel ízesítve és kötelezően savanyúkáposztával és a leveleivel készül.
Addig a nyárinál lehet csak édeskáposztával és a leveleivel, lehet vegyesen is, de lehet csak szálas savanyúkáposztával is, soha nincs benne füstölthús !, csak gombócok és oldalas darabok, de a fűszerezés kötelezően a kapor és a paradicsomlé /lehetőleg házi ivólé/.
Mondanom sem kell mindegyik eszméletlenül finom és igen, a nyári a hőségben is !!!


Nyári gombócos, kapros, paradicsomos káposzta...  Részletes recept  itt





Dióspiskótás kevert sütemény meggylekvárral...

Már készült nálam mákosan is / recept itt /, mondhatom egyik jobb, mint a másik, egy egyszerű kis kevert, de nagyon finom.


20 dkg darált dió
20 dkg cukor
20 dkg liszt
1 sütőpor
1 tk. fahéj
1 egész tojás
3 dl tej
1/2 dl olaj
1 citrom reszelt héja

meggylekvár /de bármilyen jó természetesen/

Sütő 180 fokra, ha alsó-felső akkor a sülés 30 perc, ha légkeveréses akkor 13-15 perc.
Lehet kisebb sütőpapíros tepsiben is sütni akkor vastagabb lesz és vízszintesen kettőbe kell majd vágni, az nem mindig sikerül szépre nekem, én szeretem gáztepsiben sütni, sütőpapíron és laposan, mert azt akkor függőlegesen kettévágom, lekvározom és egymásra helyezem. Pikk-pakk megvan.
A sütőpapírt még langyosan-melegen húzzuk le róla, mert teljesen kihűlve nehezebb.

A fenti sorrendben raktam a cuccokat egy nagy tálba és simára kevertem, nem robottal, hanem egy fakanállal és szépen elterítettem a gáztepsin.
Megsütöttem, kettévágtam és bőven lekvároztam, mostanában valamiért imádom a meggylekvárt és a meggyszörpöt is.
A kihűlt sütit jól megporcukroztam.
Finom.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése