a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2015. július 13., hétfő

Karfiolbomba...



Jó kis könnyű, húsos, zöldséges, nyári fogás, a receptet innen: Illés Krisztina konyhájából vettem és meg is tartom a jövőben is, karfiolon kívül szerintem kelkáposztafejjel is működik, de majd ki is próbálom.
Mellette készült sülcsirke is besameles karfiol körettel, jó sok sajttal összesütve, hátha nem ízlik a bombám a családnak, de végül is jópofának és finomnak találták.

Itt a képen mindenből található egy kevés a tányéron, a bombacikkely, sült csirkeszárny és a besameles, sajtos karfiolköret is:


Karfiolbomba

1 közepes fej karfiol
1 kis csomag bacon
30-40 dkg darálthús
1 kis fej vöröshagyma, egészen apróra kockázva
4 gerezd fokhagyma áttörve
1 tojás
1 áztatott zsemle
só, bors, pirospaprika

A karfiolt sós vízben előfőztem, 10 perc összesen, szóval épp csak hogy, majd szűrővel tálra emeltem, hagytam kihűlni.
Közben a darálthúst bekevertem a hozzávalókból homogén masszává.
Egy tepsit kiraktam csillagalakban a bacon csíkokból, aminek a közepébe ültettem a karfiolfejet, a húsmasszával jó vastagon körbetapasztottam, mint ahogy egy falusi parasztházat vályoggal szokás, körbe-körbe mindenütt, majd alulról fölhajtottam a szalonnacsíkokat rá, ahol még szükséges volt, például a tetején, újabb csíkokat fektettem keresztben-hosszában rá,végül ment a sütőbe 170 fokban légkeverésben addig sütöttem amíg mindenütt piros ropogós nem lett a bacon, ez úgy kb. 30-40 perc volt.
Tálaláskor mint egy tortát, cikkelyeket vágtam belőle, csak magában szerintem picit száraz, most fokhagymás tejföllel meglocsolva ettük, csodásan finom volt.

Fázisfotók az elkészítéshez:

 







1 megjegyzés:

  1. Nem mindennapi, de nagyon ötletes és finom is lehetett. Én is megenném.

    VálaszTörlés