a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2015. szeptember 20., vasárnap

Gombás-spenótos tagliatelle tejszínesen...



Nagyon szeretjük ezeket az egyszerű tésztákat, amikor végképp nincs kedvem a konyhában sürögni-forogni, mert például van egy jó könyvem, vagy szeretnék megnézni egy jó filmet, vagy zenét hallgatni, na ekkor jönnek az ilyen pár hozzávalóval összedobott jó kis tésztácskák, mint ez is.

Hozzávalók:
1/2 doboz apró friss csiperke gomba /jó a konzervgomba is/
1 doboz friss bébispenót
2 dl zsíros tejszín /soha NEM főzőtejszín !!!/
5 gerezd fokhagyma
só, bors
1 ek. olaj
1 doboz tagliatelle /szélesmetélt/
pár szelet bacon - vagy sima kenyérszalonna pörcre sütve - ropogósra sütve és kockázva a tetejére
reszelt sajt szintén a tetejére



Föltettem egy nagy fazék sós vizet a tésztának, amikor felforrt beleszórtam és 7-8 perc alatt kifőztem, leszűrtem. Soha nem öblítem le amikor szószba lesz forgatva, mert jobban fölszívja, ízesebb lesz.
Alaposan megmostam a gombácskákat, majd mindet elfeleztem. A spenótlevélkéket leszáraztam, majd szűrőben jól átforgatva megmostam.
Egy serpenyőben olajat forrósítottam, beledobtam az öt gerezd fokhagymát lapkára szeletelve, 1 másodpercig hagytam csak magában, majd ment rá egyszerre a gomba és a spenót is, jól átforgattam és nagy lángon hagytam, hogy a kieresztett levük nagyjából elfőjön, majd hozzáöntöttem a tejszínt, sóztam, borsoztam, hagytam besűrűsödni, és beleforgattam a tésztát.
Tálaláskor jó sok reszelt sajttal és ropogós baconkockákkal megszórva szervíroztam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése