a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2015. november 2., hétfő

Kelkáposztaleves virslivel és sajtos-köményes pogácsa...



Kelkáposztaleves virslivel... alias frankfurti...
Nagyon szeretjük, mert nagyon finom, laktató egytálétel, inkább őszi-téli, de én majd minden évszakban szívesen főzöm, pláne tavasszal, amikor új a kelkáposzta, sok a harsogóan friss és haragoszöld levele, na akkor a legjobb belőle az összes étel... szerintem.

Részletes receptleírása  itt



Sajtos-köményes pogácsa

Hozzávalók:   most 2 főre és féladaggal csak
10 dkg puha sertészsír
10 dkg 20%-os tejföl / 2 púpos ek./
1 tojássárgája
1 dl meleg víz
1 tk. cukor
1 ek. só
30 dkg finomliszt
1 tasak élesztőpor

10-15 dkg reszelt sajt
1 tojásfehérje a lekenéshez

A fenti sorrend szerint mindent bepakoltam a kenyérgépbe és az megdagasztotta valamint meg is kelesztette a tésztát. Természetesen kézzel is ki lehet dagasztani egy tálban, ugyanígy összerakni mindent és jól kidolgozni.
Amikor a program lejárt, lisztezett deszkára borítottam, meglehetősen zsíros állagú a tészta, de ilyennek kell lennie, kézzel szétlapogattam, megszórtam a reszelt sajt harmadával és hajtogattam a szokásos módon, azaz: alulról fel középre, felülről le középre, balról be középre és jobbról ráhajtani középre, majd letakartam egy tállal és hagytam 15 percig pihenni, ezt a hajtogatást még kétszer megismételtem 15-15 percenként.
Végül ujjnyi vastagra nyújtottam, itt már enyhén lisztezve a deszkát és a tészta tetejét is, hogy ne ragadjon, bevagdaltam, lekentem tojással és kiszaggattam, tepsire helyeztem az összeset, egy gáztepsi mennyiség lett, és a tetejére köményt szórtam mindegyiknek.
200 fokos sütőben aranybarnára sütöttem, ez kb. 15-20 perc az én elektromos sütőmben, alsó-felsőn.

Finom, mennyeien ropogós, jó sajtos lett, a köményszemeket kifejezetten imádom elropogtatni evés közben.
Ha itt lesz az egész család újra sütöm, de már persze dupla mennyiséggel, tudom, hogy ízleni fog nekik is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése