a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2015. november 15., vasárnap

Krumplis sajtos puffancs...




Még életemben ennyi krumplipürét nem készítettem, mint a tegnapi rántott csirkéhez, de mindez direkt történt, mert erre a maira készültem a mennyiséggel, mert ehhez krumplipüré maradék szükséges.
Kern Áginál láttam meg a receptet, és az egyszerűsége, mint mindig azonnal megfogott.


Hozzávalók:
bő félkilónyi maradék krumplipüré, az enyém még talán több is volt
6 ek. finomliszt, cirka a csapott és a nagyon púpozott között félúton kanalanként
1 kk. sütőpor
1 nagyobb tojás enyhén felverve
kb. 20 dkg durvára reszelt sajt, én trappistát használtam, persze jó bármilyen hasonlóval, sőt füstölttel is
só, őrölt bors, persze vigyázni, mert a krumplipüré ugye már lett ízesítve egyszer


A sütőt bekapcsoltam 200-220 fokra.
A fent leírt sorrend szerint bekevertem a masszát, majd vizes evőkanállal a diónál nagyobb adagokat formázva, olajozott tepsire rakosgattam, nem túl közel egymáshoz a gombóckákat.
Azonnal mentek a nagyon forró sütőbe, ahol pirulásig sütöttem, kb. 25 perc volt.

Nagyon finom, gyerekkorom ízeire emlékeztető, kívül mindenütt ropogós, belül puha, krémes, pont olyan, mint a tócsni, ízre is, állagra is, de itt megússzuk a nyers krumpli reszelését, ami nagy és elgondolkoztató előny.
Nálunk ezentúl rendszeresen lesz, pikk-pakk készen van, csak előtte ipari mennyiségben készüljön el a jó vajas-tejes-krémes krumplipüré.




2 megjegyzés:

  1. Tetszik és egyszerűnek tűnik. :) Nekem tudod mi a specialitásom, a Kori "féle" almás pite amit tegnap is csináltam. Emlékszel rá? Kell bele egy kanál ecet és attól olyan porhanyós a tésztája. Most "tévedtem" a blogodra és le a kalappal előtted. Tényleg és valóban, büszke és elégedett lehetsz. Valami jót és nagyszerűt csináltál. :) Na jó ennyi elég! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eszter, míg meg nem láttam a képedet, azon tanakodtam ki az a Baranyi Eszter Mária, honnan ismeri a Korit meg az almáspitéjét ??? Na, jó aztán leesett, nekem nem a leánykori neveden vagy tudatosítva, hanem, mint Kárász Eszter.
      Örülök, ha tetszik a blogom, 5 éve csinálom, 2010 februárja óta, merő élvezetből, Öcsi meg a lányok megtanítottak a számítógép kezelésére, megtanultam a fényképezést, meg hogy kell feldolgozni és kitenni a képeimet, rengeteg recept van fent, abban nyugodtam bogarássz ha kedved tartja, bár te is tudsz főzni, sok újdonságot biztos nem találsz.
      De legfőképpen azért csinálom a blogot, hogy a gyerekeimnek legyen utánam egy virtuális szakácskönyvük, innen főznek, sütnek, vagy telefonon kérdezgetnek.
      Mindenesetre köszönöm a dícséretet, jól esett, sok munkám van ebben, de egyszerűen imádom csinálni, de azt azért nem engedem, hogy ebből álljon az életem, az olvasás, a család, az állataink, az egyéb szórakozások ugyanúgy megvannak, igyekszem mindenhol mindenben benne lenni, esküszöm, most, hogy nyugdíjas vagyok kevesebb időm van, mint amikor még aktívan dolgoztunk - na jó, kis túlzással, de pont ez a jó a nyugdíjas években, hogy azzal foglalkozhatsz amit szeretsz, nincs semmi kényszer semmiben :-))))

      Törlés