a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2015. december 19., szombat

... és akkor itt a következő Bejgli variáció... a meggyes-mákos 2 rúddal


Nagyon belejöttem és élvezem is, tegnap megsütöttem a beígért + 2 rúd mákost, de gondoltam egyet és megvariáltam... meggylekvárral és meggybefőttel... halálbiztos, hogy nagyon finom lesz, mert a tölteléket kóstolgattam és valami isteni lett...
Ami a márványosságot illeti, ma tudtam meg, hogy rossz sorrendben kenegettem meg, először kell a tojássárgájával hosszában, 10 perc száradás, majd a tojásfehérjével keresztben, megint 10 perc száradás és mehet sülni. A gesztenyés már így készül majd.
Ugyanis úgy megtáltosodtam, hogy ma még egy rumos-gesztenyést is összedobok... mit nekem ez már :-)


Bejgli... meggyes-mákos...  2 rúd

Hozzávalók:
30 dkg liszt
csipet só
1 ek. cukor
10 dkg puha zsír
1 egész tojás
1 tasak élesztőpor
kb. 1 dl langyos tej

A szokott módon összegyúrtam, kettőbe vettem, egyenként gombócoztam, fóliáztam és ment a hűtőbe min. 2 órára. Végül több órára is bent maradt.
Nagyon kevés, épp csak lisztfátyolos deszkán kinyújtottam megint jó vékonyra külön-külön mindkettőt, a tölteléket elfelezve megtöltöttem, teleraktam a jól lecsöpögtetett meggyszemekkel sűrűn, bele is nyomkodtam kissé, majd a keskenyebbik oldalszéleket visszahajtva, alulról feltekertem, kicsit eligazgattam és mentek a sütőpapíros tepsire, a lekenést persze rosszul csináltam, mert akkor még nem tudtam, hogy pont fordítva kell, tehát a jó módszer: először a tojássárgáját hosszantiban rákenni, 10 perc száradás, majd a fehérjével keresztben, hagyni megint szikkadni és mehet a sütőbe 180 fokon sülni, kb. 30 perc, amíg ilyen színe lesz, mint a képen.

Töltelék:
25 dkg őrölt mák
10 dkg cukor
vaníliáscukor
1 tk. mézes fűszer
reszelt narancshéj
reszelt citromhéj
több evőkanálnyi meggydzsem, amiben darabosan van a meggy /saját eltevés/
1 ü. meggykompót, levétől leszűrve a meggyszemek

Összekevertem a szárazakat, majd a kompót levéből csorgattam hozzá 1-2 evőkanállal és jött a meggydzsem, több kanállal is, azt hiszem legalább 2-3 evőkanálnyi, csak addig szabad, amíg kellemesen és kenhetően jó krémes lesz a töltelék, nem szabad szottyosnak lennie !!!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése