a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2015. december 20., vasárnap

Kész a diós zserbó is...



Diós zserbó

Hozzávalók:
60 dkg liszt
1 tasak élesztőpor
20 dkg puha zsír
2 egész tojás
5 dkg cukor
nagy csipet só
ha szükséges 1-2 ek. tejföl, de nekem nem kellett hozzá

Töltelék:
50 dkg őrölt dió
15 dkg cukor
15-20 dkg mazsola
több ek. darabos narancshéjas mézesszirup
és narancslekvár meg baracklekvár

csokimáz a tetejére:
10-15 dkg cukor
2-3 ek. kakaópor
1-2 ek. víz
10 dkg vaj/vagy 3 ek. olaj
Összegyúrtam a tésztát szép simára, és rögtön négy darabra osztottam - elvileg előre is össze lehet állítani a tésztát és pihenhet hűtőbe 1-3 órát is, nem tesz rosszat neki - de most azonnal kinyújtottam az elsőt vékonyra és ment az enyhén zsírozott tepsibe /méret: 23x33 cm/, megkentem bőven baracklekvárral, meghintettem a dió harmadával, megszórtam bőven mazsolával és narancshéjdarabokkal, majd a sűrű mézes-narancsos szirupból is megcsöpögtettem, erre jött a következő tésztalap, most narancslekvárral kentem meg, erre jött a dió második harmada, mazsola, narancshéj és a szirupcseppek.
A harmadik lapot megint baracklekvárral kentem bőven, ment rá a dió utolsó harmada, a mazsola, a narancshéj és a szirupcseppek, végül pedig befedtem a negyedik tésztalappal.
Megszurkáltam villával és ment a 180 fokos sütőbe kb. 35-40 percre, amikor már szép sült a teteje akkor jó.
Hagytam teljesen kihűlni és csak akkor készítettem el a csokimázat:
Összefőztem a kakaós-cukros szirupot, majd levettem a tűzről és belekevertem a vajat a teljes olvadásig, szép fényes máz lesz, egy picit hagytam hűlni a nyeles lábasban, de még melegen öntöttem a már kihűlt sütemény tetejére, széles pengéjű késsel kicsit ahol szükséges volt elsimítottam.
Hagyni kell teljesen megdermedni mielőtt tetszőleges formára vágjuk. Én általában a keskeny hosszúkás formát részesítem előnyben.
A széleit imádom egy pohár tejjel megenni.
Legközelebb karamellizált fél diódarabokkal fogom még megbolondítani, illetve megszórni mindegyik töltelékrétegét.
Most csak azért nem történt meg, holott készültem rá fejben, mert már halálosan fáradt voltam testben. Kimerítő ez a sokmindennel készülődés.


... és a szélei darabolva, amit úgy szeretek egy pohár hideg tej mellé eszegetni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése