a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2016. március 21., hétfő

Elősütöttem kipróbálásra... pl. húsvétra... sós muffinokat



Meglátni és megszeretni egy pillanat műve volt a - Kifőztük.hu online ingyenesen letölthető gasztromagazinban
Nagyon fincsi, abszolút húsvét ízvilág, de bármikor vendégvárásra is tökéletes, jól csúszik rá egy pohár sör vagy bor.
Recept elmentve az állandóan/gyakran készítettek közé.
Igaz nálunk senki nem szereti a medvehagymát, csak én, így vöröshagymát kockáztam bele.
/Titkos info: bár 1 kanálnyi olajban/sóban eltett medvehagymát azért csempésztem bele, de pssszt ! erről a családnak nem szabad tudnia, lenne is hiszti, meg fújjolás, és kinek hiányzik ez?
Igy legalább szépen megeszik és még ízlik is nekik :-)/


Sós Muffin: hagymás-sajtos-sonkás

Hozzávalók:  15 darab lesz
1./tál
30 dkg liszt
1 sütőpor
só, őrölt bors

2./tál
1 db kisebb fej vöröshagyma /vagy fél cs. medvehagyma apróra kockázva
1-2 ek.  petrezselyemzöld friss apróra vágva /vagy szárított is jó
2 dl tejföl
1 egész tojás
1-2 gerezd fokhagyma áttörve /medvehagyma esetén el is maradhat/
20 dkg főtt, füstölt sonka/tarja/csülök sovány része apróra kockázva
10 dkg reszelt sajt - esetleg hagyjunk csipetkéket a tetejére
1/2 dl napraforgóolaj vagy 1 ek. puha vaj


Mindent kimértem a tálakba, majd fokozatosan összeforgattam és egyneművé kevertem.
A muffinformába tett kapszlikba kanalaztam bőven, most nem tettem a tetejére reszelt sajtot, no majd legközelebb és ment a 180 fokra előmelegített sütőbe 40 percre !
Nem tévedés a 40 perc, muszáj addig, akkor lesz a külseje jó ropogós, sajna én előbb kivettem, 30 perc után, mert a tűpróba igazolta, hogy megsült, féltem, hogy kiszárad, de nem, az enyém külseje nem lett olyan ropogós, sötétszínű, mint az eredeti receptnél, szóval aki szereti a jó sültet, akkor feltétlen hagyja bent 40 percig, legközelebb én is így teszek.
Nagyon finom, jó sós, belül foszlós puha, mint egy kalács és persze bármivel tölthető, ki mit szeret.
Melegen hidegen egyaránt nagyon jó, sőt még másnap is.



2 megjegyzés: