a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2016. május 9., hétfő

Paradicsomos krumplifőzelék



Már majdnem elfeledkeztem erről az ételről, pedig gyermekkoromban de sokszor volt hétköznap esténként vacsorára vagy szombatonként ebédre, Anyám egyszerűen, de nagyon finom édesre főzte, a krumplit kötelezően mindig kerekre darabolta, nem kockákra, nem hasábokra, hanem egyforma vastag karikákra, feltét nem volt hozzá hétköznap, esetleg szombatonként, ha akkor ettük, de nem is nagyon emlékszem, hogy bármit ettünk volna hozzá, mindig szerettem.
Aki eszembe juttatta ezt az ételt nem más, mint Gizi, hálás vagyok neki ezért, mert ma amikor kész lett, rögtön két tányérral is bedobtam, csak úgy magában, feltét nélkül, tökéletes volt, olyan jó volt újra enni, jó volt újra főzni.

Hozzávalók:
2 db közepes krumpli, szigorúan karikákra vágva
0,5 l paradicsomlé vagy ennek megfelelő mennyiségű sűrített paradicsom vízzel elkeverve
kevés zellerzöld vagy 2-3 darabka zeller
pici zsír/olaj, liszt a rántáshoz
só, cukor az édesítéshez

A kevés vízzel elkevert paradicsomléhez tettem a krumplikarikákat és a zellerzöldet, sóztam és felforraltam, 5-8 perc alatt puha is lett a krumpli, elkészítettem a rántást és besűrítettem olyan krémesen szósz állagúra a főzeléket, összeforraltam és édesítettem.
Mennyei finom volt, Anyám végig velem volt míg főztem és míg ettem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése