a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2016. július 11., hétfő

Mennyi minden készíthető tökből... elképesztő



A tök minden része hasznosítható, finom ételek főzhetőek belőle, és most nem a megszokott kapros főzelékre és a töltött tökre, meg a rántottra gondolok, ezek ugye a legismertebbek. Állandóan készítjük is.
Hanem az alábbi különlegességekre, amikről eddig - legalábbis én - még soha nem hallottam.
Ajánlom kipróbálásra az összest, meg fogtok lepődni milyen finomak....



Hamis Húsleves, hamis, mert tökhúsból, a belsejéből, és a magokból készül.
Erre tökéletes a már "öreg" tök is, ami főzeléknek már nem igazán jó.
Jó sok leveszöldséggel, vegetával, leveskockákkal, 1-1,5 óráig főzöm, épp csak zizeregtetve, majd leszűröm, pont olyan szép színe van, mint a húslevesnek csak nem zsíros, különféle levesbetéttel tálalom.
Nyári gyomor-bélbetegségek esetén egészen kiváló, mert könnyű és abszolút húslevesillúzió.





... és a másik... 
 

Tökleves salátával és rántottakockákkal
Itt a tökhúst felkockázom, a salátaleveleket széttépkedem, majd jó sok fokhagymával és kaporral roppanós puhára főzöm majd tejfölös habarással besűrítem tetszőleges állagúra, ha hígabb akkor leves, ha sűrűbb akkor főzelékszerű. Feltét bármi lehet amit szeretünk, például rántottakockákkal nagyon finom.


... és a harmadik...

Tökhéjleves... amikor a zsenge tökhéjat is megfőzzük...
Itt csak az abszolút zsenge tök jöhet szóba, a tököt jó alaposan kell megsikálni, majd vékonyan meghámozni, a héjdarabokat "zöldbabszerűen" felkockázni.
Imádom ezeket a szegényes, egyszerű, nagyon ötletes recepteket.



Tökhéjleves húsosan kaprosan
Receptötlet: Kovácsné Koppányi Ágnestől a "Mit főztök kenyeres pajtások" csoportból.

Ehhez zsenge tök héja kell, de jó a patisszoné is.
Sertéscombot felkockázom és pörköltnek megfőzöm a szokott módon, jó fűszeresen, rövid lével.
Lehet bármilyen más húsból vagy baromfi-aprólékból is készíteni.
Amikor majdnem teljesen puha hozzáadom a tökhéjakat, bőven kaprot és ezzel is puhára főzöm, végül tejfölös habarással besűrítem.
Természetesen belefőzhető a tök felkockázott húsa is, csak még finomabb lesz, én most a tökhússal töltött tököt készítettem a leves utánra.
Szívből ajánlom kipróbálásra ezt a levest, mert nagyon finom.



7 megjegyzés:

  1. Jó ötletek , én rántottam is már tököt. A levest valahol már olvastam de még nem próbáltam ki.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk is rendszeres kirántva tartárral. Próbáld ki a leveseket is, nagyon finomak.

      Törlés
  2. Ezt a tökből készült hamis húslevest már annyiszor ki akartam próbálni, csak valahogy soha nem került még rá sor... de majd egyszer biztosan. Finom lehet nagyon. Ez a tökhéjleves is irtó guszta, be tudnék kanalazni belőle vagy 2 nagy tányérral! :)))
    Nekem egyébként a főzelék a gyengém, sok kaporral, ilyenkor nyáron joghurttal habarva... könnyű, üdítő, finom. Megeszegetem hidegen is, egyszerűen imádom. :)

    VálaszTörlés
  3. Kriszti, szó szerint tegnap két tányérral ettem a tökhéjlevesből, nagyon fincsi, egyszerű, de én imádom az ilyeneket. A hamis húslevest nagyon ajánlom, könnyű, fincsi, gyomorkímélő, olyan, mint a te zöldségerőlevesed pont :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A főzeléket én is nagyon, hidegen-melegen-mindenhogyan :-)

      Törlés
  4. Tök tócsnit csináltam, tejfölbe mártogatva isteni volt.

    VálaszTörlés