a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2016. augusztus 30., kedd

Idei eltevéseim...

Muszáj elfoglalnom magam fizikailag is, muszáj elfáradnom, mert akkor talán nem zakatol egyfolytában az agyam a veszteségeimről. Nagyon rosszul alszom, éjjelente van, hogy kétszer-háromszor is fent vagyok. A reggelek a legrosszabbak, olyankor dőlnek rám az emlékeim, folyamatosan tudatosítva, amit eddig is, mindig is tudtam, hogy milyen boldog és kiegyensúlyozott volt az életem és ennek immár vége. Ez akkor amíg nincs baj olyan természetes és magától értetődő, hogy nem is gondol bele az ember.
Hétköznap nincs akivel megbeszélhetem a napi történéseket, híreket, az esti telefonokban meg nem akarom a gyerekeimet is még búsítani, ők sem viselik könnyen, sőt... egyedül nézem a filmeket, rengeteget olvasok, de ezek mellett "vidáman" zakatol és vetít az agyam az amúgy süket csöndben.
Az állataimmal beszélgetek, naponta adok hálát az égnek, hogy ők itt vannak mellettem, miattuk érdemes minden nap felkelnem, mert ők várnak, várják a finom falatkákat, a simogatást, a törődést és olyan hálásak érte, ezerszeresen kapom vissza tőlük azt amit én adok, imádom őket.
Persze sűrűn jönnek a gyerekeim is, minden hétvégén, nagyon várom őket, akkor végre beszélgethetek, olyankor kapcsolódom ki igazán, van kiért főznöm, sütnöm, mert magamért nemigen készítek már semmit sem.
Nos ezért is fogtam bele ezekbe az eltevésekbe is, elterelésből, persze csak kis adagokban, bőven elég ennyi is.
Ezeken a maiakon kívül holnap még jön a spagettiszósz általam jónak vélt receptje is.


Hagymás uborkasaláta
2 kg fürtös uborka, hámozva, alaposan megmosva
0,5 kg vöröshagyma

Az uborkát is meg a hagymát is nagyon vékonyra legyalultam és egy nagy tálban, amiben kényelmesen elfért, összekevertem.

Felöntőlé:
1 dl langyos vízben oldódásig elkevertem
1/2 kk. Na-benzoát-ot és
1/2 kk. citromsavat, majd még hozzáöntöttem
2 dl hideg vizet
2 dl 10 %-os ecetet
3 dl cukrot
1/2 dl sót

Jól elkevertem és a tálban lévő hagymás uborkára öntöttem, jól átkevertem az egészet, lefedtem és 24 óráig hűvös helyen állni hagytam, időnként átkeverve.
Ehhez a mennyiséghez 4 db üvegre lesz szükség, a képen látható típusúak.
Üvegek csírátlanítása az én módszerem szerint:
A befőzés, eltevés napján reggel csírátlanítom az aznapi üvegeket, nálam ez úgy történik, hogy teleengedem a mosogatót tűzforró vízzel, megy bele mosogatószer is bőven, meg az üvegek és a csavaros fedelek, majd minimum 1 órát áznak, ezután nagyon alapos sikálás következik végül bő öblítés és tiszta konyharuhán szájjal lefelé csepegtetés, így maradnak a betöltésig, mindig így csinálom évek óta, soha semmi nem romlott még meg, bármit is tettem el.
/természetesen mindenkinek megvan a maga jól bejáratott módszere, ez az enyém/
Ezek után feltöltöttem a hagymás uborkával az összes üveget és a tálban visszamaradt levet is szépen elosztva ráöntöttem, pont annyi a folyadék egyébként, minden üveget beborítottam celofánnal és rájuk csavartam a tetőt. Kész, mentek a kamrapolcra.
Ha finom lesz, jövőre lehet többet teszek el, majd meglátom, végül is egész télen lehet friss kígyóuborkát is kapni, abból is finom uborkasaláta van.



Darált kápia-paprika és darált petrezselyem sóban eltéve
Nagymamám ezeréves receptje, bár az ő idejében még nem volt kápia, hanem paradicsompaprika vagy más néven pritamin paprika, ő ezeket darálta le, hányszor néztem kislánykoromban, amikor tette el, és a legegyszerűbb levese is olyan finom volt pont ezektől, pedig csak egy-egy teáskanálnyit tette bele.

2 kg kápia kicsumázva, bár én nem bánom, ha marad benne egy kis mag, megmosva, leszárogatva és húsdarálón ledarálva egy nagy tálba, gyorsan megy, mert elektromos darálóm van /moulinex/.
20 dkg sóval elkevertem és már töltöttem is az alaposan tisztított kisebb üvegeket, ment rá celofán majd a csavaros tető és kész is.

Figyelem !!! jódozott só NEM jó hozzá !!!


15 nagy csomag petrezselyem, alaposan átmosva, kirázogatva, szárogatva és szintén ledarálva, majd
20 dkg sóval ugyanúgy elverve, mint fent és azonnal üvegekbe töltve, celofán és csavaros tető rá és kész is.
Itt is a sima asztali só a legjobb !!!


2 megjegyzés:

  1. A hagymás uborkád hasonló recept mint amit Hankkánál láttam és elkészítettem én is .Nagyon finom volt az illata már amikor készítettem is. A darált paprikát és a petrezselymet régebben már próbáltam. Elhiszem hogy ez most számodra egy pótcselekvés de hasznos is. Szép napokat kívánok !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva én is valahol a facebookon láttam nem is egy helyen, addig-addig nézegettem, amíg nekiálltam és összedobtam a 4 üveggel, remélem finom lesz majd télen. Igen, ezek most pótcselekvések, egyszerűen muszáj lefoglalnom magam, mert különben megbolondulok, már pulóverkötésre is gondoltam, mert valamikor tudtam kötni, de olyan drágák az igazán szép és finom fonalak, ócskából meg nem akarom csinálni, valamikor tudtam horgolni is, színes ágyterítőt kellene maradék fonalakból, nem tudom, majd meglátom hogy lesz, borzasztó a magány. Éva vigyázzatok egymásra a férjeddel, hidd el addig jó amíg ketten vagytok, akármilyen morgósak is lesznek öregségükre a férfiak, az enyém is az lett, de szívesen hallgatnám most a morgolódását !!!!

      Törlés