a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2016. szeptember 5., hétfő

Jó kis fejtett bableves... sok zöldséggel, sok csipetkével



Fejtett bableves... jó sok zöldséggel és saját kezűleg gyártott csipetkével...
1/2 kg fejtett bab
2-3 sárgarépa
2-3 fehér répa
1 zeller
1 karalábé
1 db vöröshagyma
6-8 gerezd fokhagyma /ebből 2 db a rántásba/
petrezselyem, zellerzöld
paprikakrém
1 paradicsom, 1 zöldpaprika
só, bors
olaj, liszt, pici pirospaprika a rántáshoz

Csipetke 
1 tojás

liszt amennyit felvesz, jó kemény tésztagombóccá gyúrva, majd apró darabokra csipkedve, időnként lisztezve



Elkészítés: 
Az összes megtisztított, darabolt zöldséget és a babot egy fazékba tettem, eresztettem rá bőven hideg vizet és felforraltam, jó 15 perc főzés után minden puha volt, ekkor berántottam fokhagymás-pirospaprikás pirított liszttel, összeforraltam és ezek után ment bele a csipetke, még két perc főzés és kész is. Tálaláskor lehet tejfölözni, de egy szelet puha kenyérrel csak úgy simán is fölséges.
Szerintem az egyik legjobb leves a húslevesek mellett.
Télen és nyáron sűrűn főzöm.



4 megjegyzés:

  1. Épp a múlt héten főztem, és én is csipetkével szoktam készíteni, uyganígy. :) Tegnap meg a tejfölös bablevest főztem meg, nagyon szeretem a friss fejtett babot. Mindkét levest nagyon szeretem (a zalai tejfölöst kicsit jobban :) ).

    VálaszTörlés
  2. Nálad kaptam gusztust rá, és arra is rádöbbentem, hogy idén még nem főztem, na most egy fazékkal készült a fél kiló fejtett babból, de több napig fogom enni, annyi lett.
    Legközelebb - ki tudja mikor - pedig tejes babfőzeléket fogok készíteni, azt még nagyon szeretem, csak egy kis babérlevél, apróra vágott vöröshagyma, só, bors, összefőzni majd berántani és tejjel fölengedni, ennyi, szegényes, de éppen ez benne a nagyon finom :-)

    VálaszTörlés
  3. Akkor az majdnem ugyanaz, mint a mi zalai tejfölös bablevesünk, csak az egyik hígabb, a másik sűrűbb. :)

    VálaszTörlés
  4. Pontosan ugyanolyan, csak sűrű főzelékesre, a felvidéki Dédiék főzték, nagyon finom, semmi dúsítás, csak így egyszerűen tejesen, imádom :-)

    VálaszTörlés