a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2016. november 16., szerda

Makaróni minimál... saját kútfőből





Természetesen nincs új a nap alatt, a taljánok tésztaügyben már mindent kitaláltak, amit csak ki lehetett, náluk a neve ennek az ételnek aglio e olio.
Nálam akkor jön ez az étel amikor gőzöm nincs már mit is ennék, de valamit nagyon kellene és lehetőleg minél egyszerűbb és minél gyorsabb, de minél finombabb is legyen, nos akkor jut eszembe ez a csodás tésztaféle például.
Készítettem már spagettivel és zöld hegyes erős paprikakarikákkal.
Szerintem isteni finom, legalábbis én nagyon szeretem.
Most, mivel nincs itthon hegyes erős, bedobtam az erős paprikakrémeket, nos ezzel is finom.




Makaróni minimál
1 cs. makaróni - majdnem a fele, sós vízben kifőzve 8-9 perc alatt, így pont rágható, nincs szétfőzve
5 dkg füstölt szalonna kockákra
5 dkg angolszalonna vagy sonkadarab kockázva
3-4 duci fokhagymagerezd apróra
1-2 ek. olivaolaj
1 tk. erős pista
1 tk. édes anna



Ropogósra sütöttem a füstölt szalonna és sonkakockákat, majd rádobtam a fokhagymát és rögtön a paprikakrémeket, egy kis merőkanálnyi főzővízzel felengedtem, összerottyantottam és belekevertem a frissen főtt makarónit.
Rengeteg reszelt sajttal tálaltam magamnak.
Még van egy pici adag, ha itt elkészültem sort kerítek rá.
Nekem nagyon ízlik, kellemesen jó csípős és füstös a szalonnától-sonkától.


2 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki és biztosan finom is , én ezt spagettivel csinálom , igaz sonka nélkül , csak úgy puritán egy kis borssal / az olaszok úgy hívják hogy aglio e olio /, ez makarónival igen finom lehet;de gyerekkoromban sokat ettem csak úgy pucéran egy kis disznózsírral / olíva olaj nem volt /meg sóval - akkoriban spagetti se volt , de volt makaróni és ha az se akkor frissen gyúrt széles metélt . Nemrég készítettem milánói makarónit és most ehhez a makarónihoz is kedvet csináltál ! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :-) tényleg nagyon finom, én is csináltam már spagettivel és hegyes erőspaprika karikákkal, az is isteni volt :-)

      Törlés