a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2016. november 21., hétfő

Telefongyilkos vagyok...





Idén harmadszor már... komolyan ki vagyok borulva.
Az első kettő régi volt, meg nem is egy akkora durranás egyik sem, persze sajnáltam azokat is... de ez most a férjemé volt, amire úgy vigyáztam, mint a szemem fényére, ráadásul egy nagyon drága nagy márka, és megint kicsúszott a zsebemből bele egy vödör vízbe.
Azonnal kikaptam, leszárogattam, működni látszott, még fel is töltöttem, csöngeni is csöngött, csak beszélni nem lehet rajta, se ha én hívok, se ha engem hívnak, őrület.
Többek ajánlatára kikapcsoltam és egy dunsztos üvegbe téve rizst csorgattam köré, mert az magábaszívja a nedvességet, most csendben várok 2 napot, majd újrapróbálkozom vele, meglátjuk.
Tülökre bőgtem magamat, majd hirtelen felindulásból kimentem a konyhába és megfőztem egész hétre, hogy ne kelljen minden nap ott vacakolnom.
Enni viszont ma még egy nyomorult szelet vajaskenyéren kívül semmit nem ettem.


Ezek készültek:


Székelykáposzta 2 adag
1 kg savanyú káposzta
0,5 kg sertéscomb kockázva
1 vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma
só, bors, pirospaprika
Pörköltet főztem, amikor a hús félpuha ment hozzá a káposzta is és összefőztem.
Mennyei.




Rizsfelfújt 2 adag
Tuti recept:
1 liter tej
25 dkg rizs
2 cs. vaníliás cukor
csip. só
3 ek cukor
Ebből sűrű tejberizst főzök. hagyom kihűlni.
Keverek hozzá egy marék mazsolát.
6 tojássárgáját habosra keverek 5 ek. cukorral és belekeverem a tejberizsbe.
A 6 tojásfehérjét kemény habbá verem és azt is óvatosan beleforgatom.
Reszelek hozzá 1 citrom héját is, végül meglocsolom 12,5 dkg olvasztott vajjal.
Finoman egyneművé keverem.
Vajazott-morzsázott tepsibe simítom és 180 fokon kb. 40-50 percig sütöm.
Lekvárokkal tálalom.



Lucskos káposzta füstölt sonkával  sok adag
1 füstölt sonka darabot odateszek vízbe hagymával, borssal, babérral és puhára főzöm.
Ha megfőtt kiveszem a húst és felkockázom.
1 fej fehérkáposztát felkockázok és beleteszem a sonka főzőlevébe, felforralom, ízesítem, bors, paprikakrém, fokhagyma gerezdek, 1 cs kapor apróra vágva és roppanósan puhára főzöm.
Tejfölös habarást készítek, a tejfölt kikeverem 1-2 ek liszttel simára, pici vizet is engedek hozzá és besűrítem vele a káposztát.
A füstölt sonkakockákat is visszateszem, összerottyantom és kész.
Friss puha kenyérrel isteni finom étel.




... és még tervezek majd a hét vége felé valamelyik nap egy mákostésztát, de ez még nem biztos, majd meglátom...

2 megjegyzés:

  1. Drága Anikó!
    Remélem, hogy újra használható lesz a telefon. Véletlen balesetek mindig előfordulnak, ne emészd magad emiatt. Szerintem a sok főzés kicsit már megnyugtatott. Vigasztaljon a tudat, hogy szerencsére nem neked esett valami bajod.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy tűnik a rizskúra jó !!!
      Ma reggel beszéltem rajta, mindkét gyerekemet felhívtam és működött !!!
      Tudod nem kötődöm tárgyakhoz amúgy, azok vannak, elvesznek, elromlanak stb. lehet pótolni, újat venni.
      De ez a férjem telefonja volt, amit a halála óta én használok, szóval ehhez kötődöm, nagyon.
      Soha többet nem teszem a zsebembe, a nyakamba akasztva fogom hordani és egy tok jön rá, ami védi, hülye voltam, hogy eddig nem gondoltam erre :-)

      Törlés