a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2017. április 29., szombat

Ceruzabab ebédek... hol hússal, hol anélkül

Bármilyen vajon párolt zöldséggel szeretek ilyen egyszerűen ebédelni, bébirépával, kelbimbóval, brokkolival, karfiollal, csemege kukoricával, vegyes zöldségkeverékkel... a csirkén kívül jó bármilyen sülthússal, vagy hús nélkül, de akkor sok reszelt sajttal, esetleg tejfölözve.
Mindenhogyan finom, laktató és diétás is egyben.

Első variáció: fűszeres csirkemellkockákkal
A csirkemell filét kockáztam, most sültcsirke fűszerkeverékben forgattam meg, majd vajon addig pirítottam, míg megszínesedett, megpörkölődött a hús.
A zöld hosszú ceruzabab mindkettőnél ugyanúgy készült:
1 cs fagyasztott ceruzabab
5 dkg vaj
4-5 gerezd fokhagyma, lapkákra vágva
1 dl tejszín
só, bors
Wokban felforrósítottam a vajat a fokhagymalapkákkal együtt, majd összepároltam a fagyott babbal fedő alatt, a végén sóztam, borsoztam és felöntöttem a tejszínnel, jól összeforgattam az egészet vigyázva, nehogy összetörjem a babokat.
Egyik nap a csirkével majd másik nap rengeteg reszelt sajttal tálaltam
Másik variáció: sok-sok reszelt sajttal
trappista sajtot szórtam rá, jó sokat reszelve, de bármilyennel finom, ami csak van otthon és szeretjük
 



2 megjegyzés:

  1. A sajt, vaj, tejszín hogy férnek bele a diétádba?
    Vagy csak a szénhidrátra kell figyelned, a kalóriára nem?
    Amikor terhességi cukor miatt 160 grammos diétát tartottam, jöhettek ezek, de kalória számolásosnál nem.
    Bocs a kérdést, csak kíváncsi vagyok.

    VálaszTörlés
  2. Simán belefér tulajdonképpen minden, mert egyszerűen csak meg kell szabadulnom pár kilótól, egy ősszel sorrakerülő műtét miatt, leginkább a szénhidrátra figyelek, meg a cukorra, szóval nem kell kalóriákat számolnom. Egyébként olyan minimális a vaj is meg a tejszín is, hogy nem sokat oszt szoroz, de ízben sokat számít :-)

    VálaszTörlés