a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2017. április 10., hétfő

Pogácsa és pohárkrém desszert végre... végre a hétvégén

Sajtos pogácsa... hajtogatott
kis adag
Hozzávalók
1 dl tejföl
1 dl langyos tej
1 tojás
1 csapott ek. só
1 tk. cukor
35 dkg teljes kiőrlésű liszt
1 tasak élesztőpor
15 dkg puha vaj- lehet olvasztott
20-25 dkg reszelt sajt a hajtogatásnál és a tetejére
tetejére: a reszelt sajton kívül
tojás a kenéshez
kömény /elmaradhat
A fenti sorrend szerint mindent bepakoltam a gépbe és megdagasztattam, kelesztettem a tésztát, a dagasztás közben, amikor már összeállt, akkor locsoltam hozzá az olvasztott vajat, de ha kellően puha a vaj, akkor darabolva a liszt tetejére lehet dobálni, akkor is szépen beledolgozza.
Amikor megkelt, lisztezett deszkán finoman átgyúrtam, kinyújtottam, közvetlenül ráreszeltem a sajtot, majd hajtogattam a szokásos módon, alulról fel középig, fentről le rá, majd balról be középig, végül jobbról be rá, letakartam egy nagy tállal, 20 percig pihent, majd még kétszer ugyanígy hajtogattam, mindig reszelve rá sajtot, a harmadik pihentetés után kinyújtottam, lekentem egy felvert tojással, megszórtam bőven sajttal és köménnyel /mi imádjuk a köményt, amire lehet arra mindenre teszünk/, és kiszaggattam a legkisebb szaggatómmal, ment a nagy gáztepsire és még egy kisebbre, majd a 200 fokra előmelegített sütőben megsütöttem szép aranybarnára, ez nálam kb. 15 perc volt.
Ezer éve nem ettem ilyesmit, mit mondjak, nagyon finom lett és jólesett, persze nem ettem meg belőle egy kilónyit, erre azért figyeltem. /bár szerettem volna :-) /

Ha bárki megsütné eleve dupla adaggal induljon...
- egyszerűen mindent duplázni kell, kivéve az élesztő-só-cukor esetében, ezek állandóak és ugyanannyi a nagy adagnál is,
- a tojás esetében: 1 egész tojás+1 tojássárgája a tésztába, a fehérje /enyhén felverve/ pedig a kenéshez majd
... szóval azért kell a nagy adag, mert abbahagyhatatlan, pláne egy vendégségnél vagy nagyobb létszámú család esetében.

 





Pohárkrém friss gyümölcsökkel... Kata módra
Hozzávalók:
friss eper darabolva, áfonya, banán karikázva
25 dkg mascarpone
nyírfacukor
vaníliaaroma vagy vaníliás cukor
őrölt fahéj
citromhéj
1-2 tk. friss citromlé
A kislányom a mascarponét kikeverte az összes ízesítővel, persze kóstolgatva, mikor jó, majd egy-egy nagy fagylaltkehely aljába kanalazott egy kis krémet, erre ment egy réteg az összes gyümölcsből, majd megint krém és megint gyümölcs, míg minden el nem fogyott, a tetejére hagyott a gyümölcsökből pár szemet dísznek.
Jól behűtöttük, ami kár volt, mert amikor enni szerettük volna piszok hideg volt, várni kellett legalább félórát, hogy visszamelegedjen kicsit.
Ízre nagyon finom lett, elég édes is, nekem ugye ez nagyon fontos, és meg tudtam állni, hogy ne verjek fel hozzá egy kis tejszínhabot - kész hős vagyok - normál esetben egy hatalmas kupac édes habbal ettem volna, de mostanában uralkodom magamon ezerrel.
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése