a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. október 11., hétfő

Töltött csirkecombok ropogósra sütve...




Nagyon szeretjük a töltött húsokat, dagadót, egész csirkét, vagy mint most, csak a csirkecombokat.
Főleg a töltelék miatt, amit a legkülönbözőbb módon készítem.
Az alap a petrezselymes tojásos, ehhez aztán jöhet még gomba, vagy elkapart csirkemáj, főtt tojás apróra kockázva... mindenhogyan nagyon szeretjük.
/Mellesleg ez a sült töltelék mennyei egytál étel is lehet valamilyen szeretett körettel és salátával, de gombócozva akár levesbetét is húslevesbe vagy zöldséglevesbe, már annyiszor készítettem, tudom, hogy nagyon finom./

4 db szép csirkecomb
só, bors

Töltelék:
10-15 dkg gomba, nagyon kicsi kockára vágva
1 db vöröshagyma, szintén kis kockára vágva
4 db zsemle - lehet tejbe, de lehet vízbe is - áztatva
1 cs. petrezselyem, szintén nagyon apróra metélve
2 db csirkemáj, pici kockákra vágva
4 db friss nyers tojás
só, bors

A csirkecombok bőrét, a tisztítás után fellazítottam, majd sóztam, borsoztam és egy tepsin egymás mellé helyeztem, félreraktam. A zsemléket beáztattam.
A töltelékhez a hagymát odatettem kevés olajon pirítani, majd ment hozzá a gomba, amikor zsírjára sült hozzákevertem a csirkemájat és a petrezselymet. Sóztam, borsoztam és nagy lángon összepirítottam az egészet. Levettem a tűzről és a kifacsart zsemléket hozzámorzsoltam, ezután ráütöttem a 4 tojást, jól összekevertem.
Általában annyi tojást adok a töltelékhez, amennyi zsemlével készítem.
A töltelékbe lehet 2 db főtt tojást is apróra felkockázva belekeverni, nem rontja el, sőt.
Nálunk sok tölteléket kell csinálni, mivel magában is szeretjük enni, szinte köretként az egyébként is megtöltött húshoz.
Egyenként, jó bucisra töltöttem a combokat, visszahelyeztem a tepsibe egymás mellé, majd a maradék tölteléket, gombócra formázva melléjük tettem. Öntöttem alájuk egy kevés vizet, meglocsoltam a húsokat olajjal, majd betettem a már meleg sütőbe és bő két órán át, lassú tűzön puhára és piros ropogósra sütöttem. Amíg le nem telt a két óra, ki sem nyitottam a sütő ajtaját.

Bármilyen köret jó hozzá: krumplipüré, párolt rizs, rizibizi, tojásos krumpli, zsíros krumpli

Zsíros krumpli, mint köret készítési módja:
Közben egy pár szem pucolt, kockázott krumplit megfőztem sós vízben, leszűrtem  és amikor megsültek a combok, az alattuk levő finom zsiradékból locsoltam a főtt krumplira és összetörtem csak úgy hányavetin.
Mit mondjak, nagyon finom és kiadós ebédünk volt, uborkasalátát ettünk hozzá.


A töltelék magában, a húsok mellett sütve.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése